Ocado rezygnuje z nowego logo z powodu podobieństwa do rosyjskiej "swastyki"
Internetowa grupa spożywcza Ocado została zmuszona do nagłego przeprojektowania nowego logo marki Zoom tydzień po jej premierze. Chodzi o podobieństwo do tzw. rosyjskiej swastyki, czyli charakterystycznej litery "Z".
Nowe logo Zoom zawiera motyw błyskawicy, który miał podkreślać szybkość dostaw Zoom. Jednak już chwilę po jego wprowadzeniu wskazano na podobieństwa do litery "Z" przyjętej przez siły rosyjskie do celów propagandowych.
W obliczu licznych relacji, w których których oklejony literą „Z” sprzęt wojskowy ostrzeliwał ludność cywilną, sprzedawca decyduje się na mniej konfrontacyjny sposób promowania swoich usług.
- Nasze myśli są z narodem ukraińskim i wszystkimi dotkniętymi inwazją Rosji na ich kraj. Ludzka tragedia rozgrywająca się na Ukrainie i kryzys uchodźczy wzdłuż jej granic wstrząsnęły światem - poinformował rzecznik Ocado.
Firma przekazała już 150 tys. funtów wsparcia, aby pomóc w zapewnieniu żywności, pierwszej pomocy, schronienia, lekarstw, odzieży i innej pomocy najbardziej potrzebującym.
Dołącz do dyskusji: Ocado rezygnuje z nowego logo z powodu podobieństwa do rosyjskiej "swastyki"