Ogilvy Polska dwukrotnie nominowana w Cannes
Kampania agencji reklamowej Ogilvy Polska dla LEGO Polska "Zielone instrukcje" jest dotychczas jedyną pracą z naszego kraju nominowaną do nagród na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. W poniedziałek przyznano też pierwsze nagrody.
Kampania agencji Ogilvy „Green Instructions”, przygotowana dla LEGO Polska, znalazła się na dwóch shortlistach: Creative Strategy - Excellence in Creative Strategy (Products/Services) oraz Creative Strategy - Challenges & Breakthroughs (Corporate Purpose & Social Responsibility). Ogłoszenie zwycięzców w tej kategorii odbędzie się dzisiaj, 22 czerwca.
Grupa Lego kampanią "Zielone inspiracje" chciała inspirować dzieci do szukania rozwiązań przyjaznych środowisku i pokazywać im, jak zmieniać świat na lepsze. W jej ramach firma udostępniła alternatywne instrukcje do sprzedawanych przez siebie zestawów klocków, dzięki którym dzieci mogą przebudować je (używając tych samych klocków) na ich bardziej ekologiczne odpowiedniki: samochód zmienić na rower, a kopalnię w elektrownie wiatrową. „Zielone Instrukcje” to element kampanii ,,Rebuild the World’’, która zachęca dzieci do wykorzystywania swoich pokładów kreatywności. Lego na własnych zestawach pokazało, które elementy świata można zastąpić bardziej przyjaznymi dla środowiska.
Pierwsze nagrody wręczone
Dotychczas przedstawiono nominowanych w 14 spośród wszystkich 30 kategorii. Oprócz kampanii Ogilvy dla LEGO żadna inna praca z Polski nie trafiła na shortlisty.
W poniedziałek, podczas pierwszego dnia festiwalu ogłoszono zwycięzców w 5 kategoriach: Pharma, Health & Wellness, Outdoor, Print & Publishing oraz Design Lions. Grand Prix trafiło do agencji z Wielkiej Brytanii, USA, Szwecji, Rumunii, Włoch, Francji i Kanady.
Grand Prix Fundacji Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good – przyznawane za pracę stworzoną dla organizacji non-profit i organizacji charytatywnych – zostało przyznane AMV BBDO London za „ addresspollution.org ” utworzone dla (COPI) Centralnego Biura Interesu Publicznego.
W kategorii Pharma Lions nadesłano 509 zgłoszeń, z których przyznano 3 Złote, 8 Srebrnych i 10 Brązowych Lwów. Grand Prix zostało wręczone Area 23, należącej do sieci FCB Health Network Company z Nowego Jorku, USA, za „SICK BEATS” Woojera.
W kategorii The Health & Wellness Lions, celebrującej kreatywność na rzecz dobrego samopoczucia osobistego, wpłynęło 1300 zgłoszeń, z których jury przyznało osiem Złotych, 15 Srebrnych i 22 Brązowych Lwów, a także dwa Grand Prix. TBWALondyn w Wielkiej Brytanii zdobyła Grand Prix za swoją pracę dla Beco, „Beco. #StealOurStaff”. Drugie Grand Prix przyznano agencji AMV BBDO z Londynu za kampanię „#WomenPainStories” Essity.
W kategorii Outdoor Lions, która celebruje pomysły wykorzystujące przestrzeń publiczną do przekazywania wiadomości jury nominowało 2052 zgłoszenia. Przyznało trzy nagrody Grand Prix, a także 13 Złotych, 21 Srebrnych i 27 Brązowych Lwów. Grand Prix otrzymały: kampania Burger King „Dzień 35”, „Dzień 28”, „Dzień 32” stworzona przez Burger King, Miami / INGO, Sztokholm / DAVID, Miami / Publicis Romania, Bukareszt; a także Publicis Italy w Mediolanie za „Shutter Ads” Heinekena; oraz Publicis Conseil, Paryż, Francja za kampanię„Renault – Village Electrique”.
W kategorii Print & Publishing Lions nagradzana jest praca, która wykazuje wybitną kreatywność w mediach drukowanych. Spośród 1012 zgłoszeń jury przyznało jedno Grand Prix, a także 5 Złotych, 9 Srebrnych i 15 Brązowych Lwów. Grand Prix przyznano agencji Ogilvy Londyn/ Ogilvy Toronto za kampanię „Odwaga jest piękna” dla Dove
Spośród 1262 zgłoszeń do Design Lions jury przyznało dwie nagrody Grand Prix oraz 8 Złotych, 13 Srebrnych i 22 Brązowych Lwów. Agencja AKQA Stockholm zdobyła Grand Prix za projekt H&M Looop, pierwszy na świecie system recyklingu w sklepie, który zamienia starą odzież w nową. Drugie Grand Prix powędrowało do Superunion Londyn/ Notpla Limited za Notpla - rewolucyjny materiał, którego celem jest wyeliminowanie plastiku.
Przyznano też magrody specjalne. Tytuł Healthcare Network of the Festival trafił do agencji: FCB Health, The BlocPartners i McCann Health, zaś nagrodę Healthcare Agency of the Festival przyznano sieciom: Area 23 an FCB Health Network Company z Nowego Jorku, nowojorskiej The Bloc oraz londyńskiej VCCP Health.
Cannes Lions potrwa do piątku 25 czerwca br. Z powodu obostrzeń pandemicznych festiwal odbywa się online.
Dołącz do dyskusji: Ogilvy Polska dwukrotnie nominowana w Cannes