TVN24 na czele w październiku, duży spadek Polsat News. Wydarzenia24 z 8 razy lepszym wynikiem niż Superstacja
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w październiku br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 749 proc.), a największy spadek odnotował kanał Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w październiku 2021 roku wyniósł 5,05 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 19,03 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,39 proc. (po spadku o 5,27 proc.).
Polsat News w dół o 42 proc.
Podium uzupełnia Polsat News. W październiku br. kanał miał 1,48 proc. udziału, po spadku względem października 2020 roku o 42,21 proc. (największym w zestawieniu). Tak wyraźny oglądalności Polsat News może wynikać z faktu, że stacja utraciła nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej na MUX-4. W tym miejscu od 1 września pojawiły się Wydarzenia24.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,88 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku spadł o 18,82 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,44proc. (do góry o 3,02 proc.).
Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 we wrześniu br. wyniósł 0,35 proc. Stacja względem nadawanej we wrześniu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 748,78 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty. Dla porównania, we wrześniu br. Wydarzenia24 miały 0,28 proc.
Największy udział (5,50 proc.) wśród grup kanałów newsowych we wrześniu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca spadek o 17,61 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 7,85 proc. do 5,27 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych spadł o 16 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w październiku 2021 roku wyniósł 12,79 proc. Było to o 15,74 proc. mniej niż w październiku 2020 roku.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w październiku 2021 roku też znalazło się TVN24 z wynikiem 2,96 proc., po spadku o 30,24 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,80 proc. udziału, po spadku o 16,68 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,20 proc. (spadek o 48,72 proc.).
Największy spadek - wynoszący 76,47 proc. - odnotowała tutaj stacja Biznes24. Jej wynik zmniejszył się do 0,004 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,25 proc. udziału, po spadku o 28,17 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,08 proc. udziału w rynku, po spadku o 26,60 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 na czele w październiku, duży spadek Polsat News. Wydarzenia24 z 8 razy lepszym wynikiem niż Superstacja