1,7 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1 i TVP Sport. Finałowy mecz oglądało 3,16 mln osób
Właśnie zakończony sezon Ligi Mistrzów oglądało średnio 1,70 mln widzów w kanałach Telewizji Polskiej (1,29 mln osób w TVP1 i 413 tys. w TVP Sport). Finałowe spotkanie transmitowane w TVP1, TVP Sport i na Polsacie miało 3,16 mln oglądających - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Mecze finałowe piłkarskiej Ligi Mistrzów 2018/2019 rozgrywały się między 18 września 2018 roku, a 31 maja 2019 roku. W Polsce wszystkie mecze transmitowała Telewizja Polsat w płatnych kanałach Polsat Sport Premium, które nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement). Wybrane spotkania w ramach sublicencji pokazywane były w Telewizji Polskiej (na antenach TVP1 i TVP Sport).
Średnia widownia wszystkich 16 meczów pokazanych w Jedynce wyniosła 1,29 mln osób. Przełożyło się to na 9,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,03 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Na antenie TVP Sport równoległe transmisje oglądało dodatkowo 413 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 3,13 proc., 3,36 proc. i 3,39 proc. udziału.
Widownia meczów Ligi Mistrzów 2018/2019 na obu antenach wyniosła 1,70 mln osób (12,78 proc., 14,18 proc. i 13,42 proc. udziału). W porównaniu do sezony 2017/2018 TVP straciła 768 tys. widzów.
W Jedynce największą popularnością cieszyło się spotkanie FC Barcelona - Liverpool FC, które na antenie tej stacji 1 maja oglądało 2,02 mln widzów w 4+ (15,38 proc. udziału).
TVP1 w czasie pokazywania meczów była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł 16,03 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (9,37 proc.) oraz Polsat (6,86 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była stacją trzeciego wyboru.
W TVP Sport największą widownię - 687 tys. osób - zgromadził mecz Bayern Monachium - Liverpool FC z 13 marca.
Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2018/2019 wyniosły 25,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W finale piłkarskich rozgrywek, który odbył się w zeszłą sobotę, Liverpool FC pokonał Tottenham Hotspur (2-0). Średnia widownia tego pojedynku w publicznej Jedynce wyniosła 1,56 mln widzów. Z kolei w TVP Sport relację śledziło średnio 426 tys. osób.
Mecz ten wyjątkowo transmitowany był również przez Telewizję Polsat na głównej antenie tego nadawcy. W tej stacji oglądało go 1,18 mln widzów.
Sumarycznie na trzech stacjach pojedynek śledziło 3,16 mln osób.
Dołącz do dyskusji: 1,7 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1 i TVP Sport. Finałowy mecz oglądało 3,16 mln osób