SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,7 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1 i TVP Sport. Finałowy mecz oglądało 3,16 mln osób

Właśnie zakończony sezon Ligi Mistrzów oglądało średnio 1,70 mln widzów w kanałach Telewizji Polskiej (1,29 mln osób w TVP1 i 413 tys. w TVP Sport). Finałowe spotkanie transmitowane w TVP1, TVP Sport i na Polsacie miało 3,16 mln oglądających - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Mecze finałowe piłkarskiej Ligi Mistrzów 2018/2019 rozgrywały się między 18 września 2018 roku, a 31 maja 2019 roku. W Polsce wszystkie mecze transmitowała Telewizja Polsat w płatnych kanałach Polsat Sport Premium, które nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement). Wybrane spotkania w ramach sublicencji pokazywane były w Telewizji Polskiej (na antenach TVP1 i TVP Sport).

Średnia widownia wszystkich 16 meczów pokazanych w Jedynce wyniosła 1,29 mln osób. Przełożyło się to na 9,65 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,82 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,03 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Na antenie TVP Sport równoległe transmisje oglądało dodatkowo 413 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 3,13 proc., 3,36 proc. i 3,39 proc. udziału.

Widownia meczów Ligi Mistrzów 2018/2019 na obu antenach wyniosła 1,70 mln osób (12,78 proc., 14,18 proc. i 13,42 proc. udziału). W porównaniu do sezony 2017/2018 TVP straciła 768 tys. widzów.

W Jedynce największą popularnością cieszyło się spotkanie FC Barcelona - Liverpool FC, które na antenie tej stacji 1 maja oglądało 2,02 mln widzów w 4+ (15,38 proc. udziału).

TVP1 w czasie pokazywania meczów była wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł 16,03 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (9,37 proc.) oraz Polsat (6,86 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka była stacją trzeciego wyboru.

W TVP Sport największą widownię - 687 tys. osób - zgromadził mecz Bayern Monachium - Liverpool FC z 13 marca.

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 w sezonie 2018/2019 wyniosły 25,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W finale piłkarskich rozgrywek, który odbył się w zeszłą sobotę, Liverpool FC pokonał Tottenham Hotspur (2-0). Średnia widownia tego pojedynku w publicznej Jedynce wyniosła 1,56 mln widzów. Z kolei w TVP Sport relację śledziło średnio 426 tys. osób.

Mecz ten wyjątkowo transmitowany był również przez Telewizję Polsat na głównej antenie tego nadawcy. W tej stacji oglądało go 1,18 mln widzów.

Sumarycznie na trzech stacjach pojedynek śledziło 3,16 mln osób.

Dołącz do dyskusji: 1,7 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1 i TVP Sport. Finałowy mecz oglądało 3,16 mln osób

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
czyli Kurski przeinwestował z tymi meczami
0 0
odpowiedź
User
jl
22 milionerów-najemników grających dla tego kto da więcej kasy,biega za napompowanym balonem - gdzie w tym jest misja?
0 0
odpowiedź
User
Wojtek
Odnoszę wrażenie, że w pogoni za kasą federacje piłkarskie przegrzaly rynek. Oglądalność LM, LE i innych rozgrywek spada i to nie tylko w Polsce.
0 0
odpowiedź