3,43 mln widzów fazy grupowej mundialu. Hitem mecz Polska-Kolumbia
Wszystkie mecze fazy grupowej mistrzostw świata 2018 w piłce nożnej w kanałach telewizji Polskiej śledziło średnio 3,43 mln osób. Największą publiczność gromadziły spotkania w TVP1, które śledziło 3,41 mln widzów. W TVP2 było to 1,44 mln, a w TVP Sport - 757 tys. - wynika z danych telemetrycznych opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 14 do 28 czerwca 2018 roku odbyło się 48 meczów fazy grupowej piłkarskich mistrzostw świata w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze - wówczas jeden z nich w całości pokazywała Jedynka, a drugi - Dwójka).
Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,67 mln osób. Przełożyło się to na 24,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 25,67 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 24,50 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 757 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 7,21 proc., 7,83 proc. i 8,20 proc. udziału.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych meczów oglądało średnio 6,11 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 2,10 mln w stacji sportowej.
Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach (pokazanych w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) wyniosła 3,43 mln osób (31,23 proc., 33,50 proc. i 32,70 proc. udziału).
W samej TVP1 pokazano dotychczas 30 meczów, które śledziło 3,41 mln widzów (29,59 proc., 31,52 proc. i 30,20 proc. udziału).
Największym zainteresowaniem w tej stacji cieszyły się trzy pojedynki reprezentacji Polski. Pierwsze miejsce zajął mecz z Kolumbią (był to tzw. „mecz o wszystko” emitowany w najlepszym czasie antenowym - w niedzielnym prime-time), który 24 czerwca w samej Jedynce śledziło 11,64 mln osób. Drugie było spotkanie z Senegalem z 19 czerwca (pierwszy mecz naszej drużyny), które miało 9,28 mln widzów, a trzecie - pojedynek z Japonią z 28 czerwca (tzw. „mecz o honor”), który miał 7,67 mln oglądających.
Kolejne najchętniej oglądane spotkanie w tej stacji to pojedynek Niemiec i Szwecji z 23 czerwca - oglądało go średnio 4,92 mln osób.
18 spotkań w TVP2 miały średnio 1,44 mln oglądających (14,73 proc., 15,91 proc. i 15,01 proc. udziału). Niższa oglądalność w tej stacji to wynik tego, że Dwójka pokazywała większość meczów odbywających się w godzinach popołudniowych, podczas gdy Jedynka transmitowała wiele meczów w prime-time. Ponadto gdy mecze odbywały się w tym samym czasie, to te ciekawsze spotkania oglądać można było w Jedynce (w tym mecze Polaków).
W tej stacji hitem fazy grupowej był mecz Niemcy-Meksyk z 17 czerwca, który miał 3,15 mln widzów.
Na antenie TVP Sport najchętniej oglądany był mecz między Polską a Kolumbią, który śledziło 1,99 mln osób.
Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie znajdują się w panelu Nielsena.
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).
Dołącz do dyskusji: 3,43 mln widzów fazy grupowej mundialu. Hitem mecz Polska-Kolumbia