1,72 mln widzów „Przyjaciółek 13”. Polsat stacją trzeciego wyboru
Najnowszy sezon „Przyjaciółek 13” ogląda średnio 1,72 mln osób. W porównaniu do jedenastej serii, nadawanej rok temu, produkcja straciła 120 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że trzynastą edycję „Przyjaciółek” (serial jest emitowany w czwartki o godz. 21.10, począwszy od 28 lutego br.) po trzech pierwszych odcinkach śledzi średnio 1,72 mln widzów. Przekłada się to na 12,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 14,43 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,22 proc. w grupie 16-59.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 28 lutego br. Zgromadził on przed telewizorami 1,76 mln oglądających.
Dla porównania, pierwsze trzy odcinki jedenastej edycji serialu, pokazywane wiosną ub.r., śledziło średnio 1,84 mln osób, co przekładało się na 12,57 proc. udziału w 4+ 13,75 proc. w 16-49 oraz 14,10 proc. w 16-59. Oznacza to, że produkcja straciła 120 tys. widzów.
Podczas emisji „Przyjaciółek 13” Telewizja Polsat zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należy do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przekłada się na 20,07 proc. udziału. Na drugim miejscu znajduje się TVN („Milionerzy” i „Kuchenne rewolucje”; 14,85 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „The Good Doctor”; 2,55 proc.).
Polsat jest już jednak wiceliderem wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, przegrywając tylko z TVN. W tym ujęciu dalej plasują się: Jedynka i Dwójka.
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,72 mln widzów „Przyjaciółek 13”. Polsat stacją trzeciego wyboru