Polsat liderem oglądalności, zyskały TVP1 i TVP2. Duży wzrost TVN7 w 16-49
Liderem oglądalności w maju br. był Polsat, który zyskał widzów tak jak i TVP1 oraz TVP2. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz” oraz „Barwy szczęścia” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2018 roku zwiększył się o 0,29 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,67 proc. do 8,77 proc.
Zyskują kanały TVP
Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,76 proc., po wzroście względem maja ub.r. o 5,54 proc. - największym w czołowej dziesiątce zestawienia.
Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja ta miała 8,54 proc. udziału; do góry o 3,26 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 36,15 proc. w maju 2018 roku do 36,48 proc. w maju 2019 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,34 proc., po spadku o 4,62 proc.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,22 proc.; spadek o 12,08 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia), TVP Info (3,76 proc.; + 3,30 proc.), TV Puls (3,27 proc.; - 7,10 proc.), TVN7 (3,18 proc.; + 0,63 proc.) i TTV (2,27 proc.; - 1,73 proc.).
Udział będącego nowym liderem Polsatu (po awansie z drugiej lokaty) wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,43 proc., po jednak spadku o 0,70 proc.
Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 4,87 proc. do 11,34 proc.
Podium uzupełnia Dwójka (+ 2,76 proc. do 7,08 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 2,36 proc. do 5,63 proc.).
Z ósmego na piąte miejsce w tym ujęciu awansował kanał TVN7, którego udział zwiększył się o 32,66 proc. do 3,94 proc.
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (do góry o 0,53 proc. do 11,29 proc.).
Hitem „M jak miłość”
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 6 maja. Miał on średnio 5,38 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 34,97 proc.
Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 8 maja miał 3,40 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 23,48 proc.
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia „Ojciec Mateusz”. Cotygodniowy serial TVP1 9 maja miał 3,20 mln widzów (21,23 proc. udziału).
Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję trzy dni wcześniej śledziło 3,14 mln widzów (SHR na poziomie 21,12 proc.).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 15 maja na antenie tej stacji obejrzało 3,03 mln widzów (23,28 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 2,47 mln widzów (emisja 5 maja; 14. pozycja). Do zestawienia top 20 na 18 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,44 mln oglądających (wydanie również z 5 maja).
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2. Po pięć lokat należało do programów TVP1 i Polsatu, a trzy - do TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem oglądalności, zyskały TVP1 i TVP2. Duży wzrost TVN7 w 16-49