OLX Praca o ageizmie w rekrutacjach
Nowa kampania wizerunkowa serwisu OLX Praca (Grupa OLX) porusza problem dyskryminowania w procesach rekrutacji osób po 50. roku życia, ze względu ich na ich wiek.
Bohaterem spotu „Zawód po 50-tce” OLX Praca jest mężczyzna w średnim wieku, który stara się znaleźć pracę. W rozmowie z córką opowiada o swoich trudnościach i obawach, które towarzyszą mu w trwającej rekrutacji.
„Złożyłem CV, napisałem wszystkie swoje pozytywne strony – solidny, uczciwy, fachowiec, ale muszą chyba to przetrawić jeszcze. Tylko najgorsze teraz to… szukają młodych” – mówi bohater spotu. W kadrze widzimy jednak, że podanie mężczyzny nie interesuje nikogo w biurze i prawie trafia do niszczarki.
Emisja obejmuje telewizję, VOD, kino, a także online. Ponadto zaplanowano szereg działań digitalowych, współprace influencerskie, a także OOH i PR.
Kampania ma budować wizerunek serwisu OLX Praca jako miejsca, gdzie osoby z każdej grupy wiekowej znajdą odpowiednie oferty zatrudnienia.
W spocie wskazano, że 9 na 10 podań rekrutacyjnych osób, które ukończyły 50. rok życia, pozostaje bez odpowiedzi (dane Polskiego Instytutu Ekonomicznego).
- Rynek pracy zapomina że mocnych stron, niezwykle istotnych dla każdej organizacji, u Silversów należy upatrywać zupełnie gdzie indziej. To osoby z ogromnym doświadczeniem, wiedzą i chęcią by się nimi dzielić. Do tego otwarcie deklarujące, że wiek nie jest dla nich przeszkodą w pracy i nawet na emeryturze chętnie pozostaną czynne zawodowo, bo zależy im na przebywaniu między ludźmi. Wiedząc to zderzyliśmy brutalną rzeczywistość pracowników 50+ z deklaracjami Polaków i przygotowaliśmy kampanię, która ma rozpocząć poważną dyskusję i wywołać zmiany na rynku pracy - mówi Łukasz Borowicz, brand & PR manager OLX Praca.
Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń, które odpowiada również za działania w kanale digital i w mediach społecznościowych. Media planuje i kupuje dom mediowy Mindshare Poland. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Lucky Luciano, a wyreżyserował Bartosz Dombowski. Postprodukcją obrazu zajęło się RIOdePost.
Jest to pierwsza wizerunkowa kampania 360 agencji Przestrzeń dla OLX Praca po wygranym przetargu.
Dołącz do dyskusji: OLX Praca o ageizmie w rekrutacjach