OLX wycofuje reklamy z Trójki. „Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach”
Szef marketingu OLX.pl zapowiedział, że Trójka nie zostanie uwzględniona w mediaplanie nowej kampanii reklamowej serwisu. - Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach, które mi z biznesowego punktu widzenia nie pasują - stwierdził.
- No to już wiem, w której stacji nie pojawią się spoty naszej kampanii radiowej... - napisał Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, na Linkedinie. - Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach, które mi z biznesowego punktu widzenia nie pasują - uzasadnił.
Na sugestie, że taka decyzja może zostać odebrana jako manifest światopoglądowy serwisu, który powinien być neutralny, stwierdził: „tak sobie myślę, idąc tym tropem rozumowania, czy po tym co się tam zadziało, to właśnie wybór tego konkretnego usługodawcy nie byłby odbierany jako właśnie wiązanie się ‘z jedną stroną’”.
Zapewnił, że nie obawia się, że w konsekwencji reklamy OLX nie trafią do pewnej grupy odbiorców. - Dopasowany target jest na szczęście w różnych miejscach :) - napisał.
Seria odejść z Trójki po unieważnieniu Listy Przebojów
Zamieszanie wokół ostatniego wydania Listy Przebojów Trójki jest szeroko opisywane w mediach od soboty. Na pierwszym miejscu listy znalazła się piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” krytykująca wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia, gdy zdecydowana większość cmentarzy w całym kraju była zamknięta.
Kierownictwo Trójki w sobotę wieczorem poinformowało, że unieważniło notowanie, bo przy głosowaniu mogło dość do manipulacji. W niedzielę szef rozgłośni Tomasz Kowalczewski stwierdził, że to prowadzący listę Marek Niedźwiecki zmanipulował wyniki, przesuwając piosenkę Kazika z czwartego na pierwsze miejsce.
W poniedziałek prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska na konferencji prasowej szczegółowo opisała, jak według kierownictwa nadawcy doszło do tej manipulacji, i zapowiedziała analizę pod tym kątem notowań Listy Przebojów Trójki z ostatnich lat.
Za to pracujący przy przygotowywaniu listy Bartosz Gli w mailu do Kowalczewskiego zarzucił mu naciski na szefa muzycznego Trójki Piotra Metza, żeby piosenka Kazika zniknęła z rozgłośni.
W związku z unieważnieniem listy w weekend z Trójką rozstali się Marek Niedźwiecki, Hirek Wronka, Marcin Kydryński i Wojciech Mazolewski, a w poniedziałek wypowiedzenia złożyły Agnieszka Szydłowska i Agnieszka Obszańska.
OLX to najpopularniejszy serwis ogłoszeniowy w Polsce. Według badania Gemius/PBI w marcu br. zanotował 12,47 mln użytkowników, 1,38 mld odsłon oraz 17 minut i 52 sekundy średniego dobowego czasu korzystania, a jego aplikacja mobilna miała 3,68 mln użytkowników.
Na początku maja platforma zyskała nowy logotyp, jednocześnie wprowadzono zmiany w wyglądzie jej serwisu i aplikacji mobilnej.
Od kwietnia 2018 do marca ub.r. Grupa OLX, do której oprócz OLX.pl należą serwisy otoDom.pl, otoMoto.pl i Fixly.pl, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 34,6 proc. do 656,51 mln zł oraz zysku netto ze 138,87 do 243,25 mln zł.
Polskie Radio ze spadkiem słuchalności i wpływów reklamowych
W ub.r. Agencja Reklamy Polskiego Radia miała 62,72 mln zł wpływów, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Ogółem firma zanotowała spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł, z czego 219,32 mln zł to środki z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej.
Według badania Radio Track od lutego do kwietnia br. Jedynka miała 5,3 proc. udziału w rynku słuchalności, Trójka - 4,7 proc., Polskie Radio 24 - 0,6 proc., a Dwójka - 0,3 proc.
Dołącz do dyskusji: OLX wycofuje reklamy z Trójki. „Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach”