Omnicom: 15-proc. spadek zysku w IV kw.
W IV kwartale ubiegłego roku Omnicom Group zanotował 15-proc. spadek zysku.
Zysk netto holdingu reklamowego, do którego należą m.in. agencje DDB, TBWA i BBDO, wyniósł 229,6 miliona dolarów, w porównaniu do 298,5 miliona dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2008.
O 3,1 proc. zmniejszył się w tym samym czasie również światowy przychód Omnicom: z 3,37 do 3,27 miliarda dolarów. Na rynku amerykańskim przychód holdingu zmniejszył się o 7,3 proc. (do 1,63 mld USD), podczas gdy jego międzynarodowy przychód wzrósł o 1,5 proc. (do 1,64 mld USD).
Z kolei w całym 2009 roku grupa zanotowała zysk netto w wysokości 793 milionów dolarów, co oznacza spadek o 20,7 proc. wobec roku 2008. Przychód zmniejszył się tymczasem o 12,3 proc., do poziomu 11,7 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: