Onet z nową stroną główną. Stawia na personalizację i autorskie treści
W poniedziałek 20 października br. rusza nowa strona główna portalu Onet. - Wzmacniamy na niej możliwość personalizacji i eksponowania autorów, w tym twórców z programu OnetAutorzy - mówi Wirtualnemedia.pl Monika Lech, head of online publishing w Grupie Ringier Axel Springer.
- Nie zaplanowaliśmy rewolucji, ale stawiamy na ewolucję. Ponieważ Onet to miejsce, które gromadzi miliony użytkowników, to każda zmiana rewolucyjna może przynieść więcej szkody niż pożytku - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Monika Lech, head of online publishing w Grupie Ringier Axel Springer, która jest właścicielem Onetu.
Nowa strona główna portalu eksponować będzie silniej autorskie treści. Jej wdrożenie zbiega się z oficjalnym uruchomieniem projektu OnetAutorzy w ramach którego znane osobowości będą w Onecie publikować swoje artykuły i komentarze. Prace nad nim trwały rok. - Mocno przyglądaliśmy się temu co zrobił „Forbes” w Stanach Zjednoczonych - mówi Lech, pytana o inspirację dla projektu.
W ramach programu w portalu znajdą się teksty autorstwa takich znanych osób jak Ewa Wachowicz, Ryszard Kalisz, Paulina Młynarska, Jacek Kotarbiński, Monika Zamachowska, Konrad Kruczkowski, Magdalena Środa czy ks. Tadeusz Isakowicz-Zaleski.
- Nie ograniczymy się do jednej tematyki, mamy twórców zajmujących się różnymi dziedzinami, polityką, lifestyle, podróżami, technologiami czy życiem codziennym. W programie OnetAutorzy każdy autor zainteresowany jest tym, jak to, co napisał, radzi sobie na rynku. Jego wynagrodzenie związane jest bowiem z ilością użytkowników, którzy otworzyli jego tekst - mówi Monika Lech.
Istotne jest, że autorzy piszący w programie nie będą publikować swoich tekstów w dedykowanym serwisie, ale będą one promowane na stronie głównej portalu. - Wprowadziliśmy autorów do naszego ekosystemu treści. Ich materiały pojawiać się będą w serwisach związanym z tematyką ich wpisów. Nie chcemy tworzyć getta, jakim byłby dla naszych twórców jeden wydzielony wortal. Mogłoby ich to deprecjonować - podkreśla Monika Lech.
Na każdym zdjęciu zapowiadającym autorski materiał na stronie głównej znajdzie się teraz zdjęcie autora, jego nazwisko, a także liczba lajków i komentarzy, które są zamieszczone pod jego tekstem. Poza autorami na stronie głównej eksponowane też będą nazwy brandów, które są dostawcami treści dla Onetu - Chcemy dobrze pokazać użytkownikom, że mamy autorskie treści. Dotąd na prezentację autora była u nas niewielka przestrzeń - mówi Wirtualnemedia.pl head of online publishing Grupy RAS.
Strona główna Onetu po zmianach nadal będzie podzielona na lewą stronę magazynową i prawą z bloczkami tekstowymi. W części magazynowej znikną jednak przerwy między zdjęciami i zyska ona bardziej kafelkowy układ. Z lewej do prawej kolumny przeniesiona zostanie sekcja z linkami do newsów dotyczących filmu, muzyki i książek.
Zmiany czekają belkę u samej góry, która zmieni kolor z niebieskiego na granatowy. - Będzie ona swoistym centrum zarządzania dla użytkowników. Po zalogowaniu pozwoli ona na przejrzenie poczty i aktywności na forum, a rozwijane menu umożliwi dostęp do poszczególnych kanałów tematycznych - opisuje Lech.
Najważniejsza jest jednak możliwość personalizacji portalu - każdy zalogowany internauta będzie mógł zaznaczyć interesujący go temat czy autora. Dzięki temu informacje o wybranej tematyce czy napisane przez wybranego autora będą się pojawiać w specjalnie dedykowanym kanale “Mój Onet”, obecnym na stronie głównej pod sekcją “The Best”, czyli obok zakładki „Polecane” i zakładek z kanałami tematycznymi.
Inne zmiany na stronie głównej to pojawienie się w części magazynowej sekcji “Na luzie”. - Będzie to sekcja z łatwym i lekkim kontentem, znajdą się tam nasze własne materiały oraz kontent viralowy i od partnerów - mówi Lech. Poza tym na dole strony pojawi się też zestawienie top trzech materiałów z portalu, np. przepisów kulinarnych czy najpopularniejszych filmików.
Nowa wersja strony głównej Onetu została wykonana w technologii Responsive Web Design co oznacza, że dopasowuje się do ekranu każdego urządzenia, na którym jest przeglądana.
Odświeżenie Onetu następuje ponad miesiąc po zmianach głównych stron, które przeprowadziły konkurencyjne portale - Wirtualna Polska (więcej na ten temat) i Interia.pl (dowiedz się więcej) - Zmiany realizujemy zgodnie z naszym cyklem, wprowadzamy je dość regularnie. A praca nad kolejną wersja nowej strony Onetu rusza właściwie dzień po wdrożeniu najnowszego projektu - mówi Lech. Ostatnie odświeżenie strony głównej portalu miało miejsce w marcu 2013 roku.
Pytana o to, jakie efekty ma przynieść zmiana strony głównej Monika Lech podkreśla, że założenie biznesowym spółki, jest by Onet jest ma być portalem numerem jeden w polskim internecie, jeśli chodzi zasięg, rozpoznawalność i zaufanie czytelników. - Wprowadzając możliwość dopasowania Onetu do praktycznie każdego gustu chcemy związać ze sobą użytkowników jeszcze mocniej i zyskać większą liczbę tzw. hard userów - precyzuje Lech.
W sierpniu br. Onet.pl zanotował 13,67 mln użytkowników i 2,65 mld odsłon ogółem, a sama strona główna portalu - 9,7 mln użytkowników i 779,9 mln odsłon według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Onet z nową stroną główną. Stawia na personalizację i autorskie treści