SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wystartowała aplikacja „Opole+”

Ruszyła platforma umożliwiająca dostęp do publicznych usług elektronicznych miasta Opole. Wykonawcami w ramach umowy na budowę kompleksowej, mobilnej platformy usług miejskich było konsorcjum firm Comarch Polska oraz Solid Solutions.

Platforma „Opole+” to przede wszystkim aplikacja na urządzenia mobilne, a także jej wersja dostępna przez przeglądarki internetowe, która w prosty sposób umożliwia korzystanie z różnych usług miejskich.

Teraz mieszkańcy, którzy są głównymi odbiorcami nowego rozwiązania, będą mogli w wygodny sposób kupić bilety komunikacji miejskiej, wstępu do ZOO, na baseny miejskie czy lodowisko. System pozwala również dokonywać opłat za parkowanie w strefie płatnego parkowania, zamawiać transport dla osób z niepełnosprawnościami, korzystać z usługi zamówienia worków big bag na odpady, a także zgłaszać problemy w przestrzeni miejskiej (np. awarię oświetlenia, czy konieczność odśnieżenia).

Dzięki aplikacji nie trzeba będzie pamiętać o karcie bibliotecznej, karcie Opolska Rodzina i Opolski Senior, ponieważ w systemie znajdą się ich elektroniczne odpowiedniki.

Ważnym elementem platformy jest również moduł eZdrowie umożliwiający rezerwacje wizyty w ramach usług świadczonych przez Centrum Zdrowia w Opolu.

Aplikacja na Android i iOS

W ramach projektu wdrożono system dostępny przez przeglądarkę www oraz aplikacje mobilne dla systemów Android oraz iOS. Dodatkowo platforma została zintegrowana z systemami kontroli biletów w obiektach typu ZOO, MOSiR (lodowisko, baseny), komunikacji miejskiej oraz parkingów. W całym mieście zostały zainstalowane urządzenia typu beacon, dzięki którym można m.in. kupić bilety. Przeprowadzono również szkolenia dla użytkowników i administratorów systemu.

Transformacja cyfrowa miast to już nie tylko trend, ale konkretne możliwości ułatwiające życie i pracę mieszkańcom oraz pracownikom urzędów. Zespół Comarch od lat specjalizuje się w tworzeniu oprogramowania, które ją umożliwia.

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Obecnie zatrudnia ponad 7 000 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

W drugim kwartale br. grupa kapitałowa Comarch zanotowała 394,9 mln zł przychodów i 26,9 mln zł zysku netto, wobec 426,3 mln zł wpływów i 9,51 mln zł zysku netto.

Dołącz do dyskusji: Wystartowała aplikacja „Opole+”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl