Orange szykuje ofensywę e-telewizyjną, chce sprzedać udziały w Dailymotion
Francuski operator telekomunikacyjny Orange przygotował długofalowy plan zakładający rozwój działalności na europejskim rynku telewizji internetowej. Jednocześnie po raz kolejny podejmie próbę sprzedaży swoich udziałów w internetowym serwisie wideo Dailymotion.
Plan opracowany przez Orange nosi nazwę „Essential 2020” zakłada rozwój operatora na wielu płaszczyznach w przeciągu najbliższych pięciu lat. Częścią tej strategii są także działania w segmencie telewizyjnym.
We Francji, swoim macierzystym rynku Orange zamierza udostępnić w 2016 r. nowy model swojej, znanej również w Polsce, przystawki Livebox. Według zapowiedzi projektowane urządzenie nie będzie, w odróżnieniu od konkurencyjnych rozwiązań, oparte na systemie operacyjnym Android. Zostanie wyposażone we własne, oryginalne oprogramowanie przygotowane przez Orange. Nowa przystawka będzie pozwalała między innymi na odbiór obrazu w jakości 4K.
W ciągu najbliższych kilku miesięcy w ofercie we Francji ma się także pojawić urządzenie o nazwie TV-stick, które obecnie przechodzi testy wśród użytkowników w Rumunii. To niewielki sprzęt, dzięki któremu możliwe jest między innymi wykorzystanie w roli pilota telewizyjnego urządzeń przenośnych, na przykład smartfonów.
Według zapowiedzi Stéphane’a Richarda, CEO Orange w Hiszpanii, operator będzie w dalszym ciągu rozbudowywał swoją infrastrukturę internetową opartą na światłowodach. Według planów firma do 2018 r. zamierza podwoić obecne przychody na rynku hiszpańskim, a dzięki niedawnej akwizycji lokalnego operatora Jazztel liczba użytkowników korzystających z jej oferty ma sięgnąć 10 mln do końca 2016 r.
Orange prowadzi także rozmowy z działającą w Hong-Kongu firmą PCCW w sprawie sprzedaży tej spółce 49 proc. udziałów w internetowym serwisie wideo Dailymotion. Francuski operator już od dłuższego czasu poszukuje partnera do tej transakcji, jednak na przeszkodzie sfinalizowaniu sprzedaży Dailymotion stoją naciski polityczne w Francji. Zawarta dwa lata temu wstępna umowa sprzedaży udziałów koncernowi Yahoo została zerwana na skutek zdecydowanego sprzeciwu francuskiego rządu, który nie chce oddać udziałów w serwisie w ręce firmy pochodzącej spoza Francji.
W środę Orange ogłosił także rozpoczęcie nowej kampanii, która ma być odzwierciedleniem odświeżonej komunikacji firmy (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Orange szykuje ofensywę e-telewizyjną, chce sprzedać udziały w Dailymotion