Oryginalne metody rozsyłania spamu - raport
Podszywanie się pod znane marki oraz nawiązywanie do aktualnychwydarzeń lub świąt to jedne z najpopularniejszych sposobówrozsyłania spamu - wynika z raportu firmy Symantec. Przeciętnaliczba niechcianych wiadomości wyniosła w lutym 78,5%.
Średnia ilość spamu wzrosła w lutym w porównaniu do stycznia o3% i wyniosła 78,5%. W tym samym czasie rok temu liczbaniechcianych wiadomości 61%. Nadal najwięcej spamu - 26% -dotyczyło tematyki produktowej (spadek o 2% w porównaniu zpoprzednim miesiącem), 23% - usług internetowych (tak jak wstyczniu), natomiast 10% - tematyki finansowej (spadek o 2%).Natomiast ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzyi oszustw finansowych spadła o 1% i wyniosła 15%.
Znacznie ciekawszy od suchych statystyk jest przegląd sposobówrozsyłania niechcianych wiadomości. Nadal ulubioną technikąstosowaną przez spamerów jest podszywanie się pod znane marki. Wminionym miesiącu podając się za amerykańską linię lotniczą,Southwest Airlines, cyberprzestępcy oferowali bezpłatne bilety dolokalizacji w południowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych.Wystarczyło podać swoje dane personalne, wypełnić ankietę orazzamówić kilka produktów oferowanych przez spamera. Niestety na tymkończył się kontakt między nadawcą wiadomości a klientem. Spamerzyskiwał cenne dane, internauta tracił pieniądze i nadzieję nabezpłatną podróż.
Nawiązywanie do aktualnych wydarzeń lub świąt to kolejna chętniestosowana przez spamerów technika rozsyłania niechcianychwiadomości. Po rozgrywkach Super Bowl w USA oraz walentynkach,przyszła pora na Dzień Kobiet. W tematach oraz adresach URLrozsyłanego spamu zamieszczane były hasła związane z finałem SuperBowl w USA, walentynkami oraz Dniem Kobiet.. Dzięki takiemuzabiegowi wiadomości stały się bardziej atrakcyjniejsze iaktualniejsze, a przez to bardziej zachęcające do lektury ipostępowania zgodnie z zawartymi w nich instrukcjami.
Prawdopodobnie najbardziej absurdalnym pomysłem spamerów naposzerzenie grona swoich odbiorców jest zachęcanie internautów wmailach do wykupienia& miejsca pochowku na cmentarzach. Abyuświadomić potencjalnym klientom wagę oferty, zamieszczają w nichtakże porównawcze informacje o rosnących cenach takich miejsc orazwymowne hasło: "kupuj już teraz& jutro będzie za późno".
Firma Symantec zauważyła w lutym wzrost spamu na temat różnychkandydatów na urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. Odpaździernika 2007 roku w tego rodzaju e-mailach najczęściejwystępował Ron Paul, ale w międzyczasie spamerzy zainteresowali sięrównież Hillary Clinton. Rozsyłali wiadomości z fałszywym linkiemdo filmu wideo z jej udziałem, który w rzeczywistości był koniemtrojańskim. Poza tym cyberprzestępcy wykorzystywali nazwiskoClinton w adresach URL do stron pornograficznych i reklamującychviagrę. Obecnie korzystają z popularności pozostałych kandydatów,łącząc ich nazwiska ze spamem medycznym bądź zachęcającym doszybkiego zarobienia pieniędzy.
Niełatwe życie ma w Chinach niejaki Edison Chen - gwiazdorfilmowy oraz muzyczny, którego kompromitujące nagie zdjęcia wtowarzystwie kilku kobiet wyciekły z jego prywatnego laptopa.Takiej okazji nie mogli przepuścić spamerzy. Wykorzystaliseks-skandal kreując nawiązujące do niego tytuły oraz zamieszczającje następnie w spamie reklamującym różne produkty - na pewno niezwiązane z zaistniałą okolicznością.
Dołącz do dyskusji: Oryginalne metody rozsyłania spamu - raport