SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Osoby w wieku powyżej 60 lat stanowią zaledwie 4 proc. bohaterów globalnych reklam

Według badania przeprowadzonego przez kreatywną platformę danych CreativeX, tylko 4 proc. osób pojawiających się w globalnych reklamach ma ponad 60 lat. Według firmy marki ignorują "lukratywną" publiczność.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W analizie przeprowadzonej przez CreativeX oceniono ponad 126 000 globalnych reklam opublikowanych w 2022 roku, w których wzięło udział ponad 25 000 osób. Były to reklamy marek FMCG, żywności, napojów, produktów zdrowotnych i alkoholu. Reklamy te warte były 124 mln dolarów.

Analiza wykazała, że osoby w wieku powyżej 60 roku życia stanowią zaledwie 4 proc. bohaterów reklam. Co istotne -  ta grupa wiekowa stanowi prawie jedną czwartą (23 proc.) populacji Wielkiej Brytanii. Badanie wykazało również, że tylko 3 proc. budżetów na reklamy w mediach cyfrowych przeznaczanych jest na reklamy przedstawiające osoby starsze.

Osoby starsze w reklamach jako nieaktywne zawodowo

Badanie pokazało też, że reklamy przedstawiające osoby starsze są w pewnym sensie ograniczone. W większości z nich prawie dwie trzecie (65 proc.) osób starszych było pokazywanych w otoczeniu rodzinnym i domowy. Mniej niż 1 proc. z nich przedstawiano jako osoby aktywne zawodowe lub pełniące funkcje przywódcze. To, według CreativeX, nie jest dokładnym odzwierciedleniem globalnej siły nabywczej tej grupy wiekowej.

CreativeX wskazuje - powołując się na raport Barclays z 2019 r . - że marki pomijają starszych konsumentów, przez co tracą lukratywną publiczność.

Anastasia Leng, założycielka i dyrektor generalna CreativeX, powiedziała: - Dzisiejsze reklamy nadal malują obraz naszego społeczeństwa, który nie jest reprezentatywny ani nie obejmuje tego, co widzimy w prawdziwym świecie.

Niska reprezentacja kobiet

Z badania wynika również, że reprezentacja kobiet w wieku powyżej 60 lat jest bardzo niska w reklamach i stanowi mniej niż 2 proc. kobiet we wszystkich reklamach. Ponadto, podczas gdy 10 proc. kobiet w wieku od 26 do 50 lat było przedstawianych w reklamach na stanowiskach zawodowych lub kierowniczych, liczba ta spadła do poniżej 1 proc. w przypadku kobiet w wieku powyżej 60 lat.

- Chociaż te odkrycia mogą nie być dla wielu szokiem, nasza zdolność do mierzenia na tym poziomie szczegółowości i śledzenia naszych decyzji dotyczących obsady i opowiadania historii w czasie zbliżonym do rzeczywistego jest wyczynem technicznym: w końcu mamy narzędzia do analizy coś wcześniej nieprzejrzystego na niespotykaną dotąd skalę. To pierwszy krok w kierunku większej integracji kreatywnej i tworzenia reklam, które reprezentują nas na wiele wielowymiarowych sposobów - dodała Anastasia Leng.

Dołącz do dyskusji: Osoby w wieku powyżej 60 lat stanowią zaledwie 4 proc. bohaterów globalnych reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl