"Otchłań" - przejmująca historia o transplantologii dziecięcej (wideo)
Spot zatytułowany „Otchłań” to główny element kampanii, w której Fundacja „Serce Anielki” nawołuje Polaków do wsparcia polskiej transplantologii dziecięcej, która z uwagi na trudną sytuację w służbie zdrowia znalazła się w bardzo krytycznym momencie. Za produkcję tej charytatywnej kampanii odpowiada Dynamo Film.
Fundacja podaje, że tylko w ciągu ostatniego roku czas oczekiwania na przeszczep pediatryczny wydłużył się w Polsce z 300 do ponad 500 dni 1, w porównaniu z Hiszpanią jest on 4 razy dłuższy. Według raportu Organización Nacional de Trasplantes2, Polska jest jednym z państw z najmniejszą liczbą ich przeprowadzania.
Fundacja „Serce Anielki” stara się to zmienić i nagłośnić tak niewygodny dla wielu temat. Najnowszy spot „Otchłań” pokazuje z czym wiąże się utrata szansy na transplantację.
Pokazano w nim szpitalne łóżko, leżącą na nim małą dziewczynkę podłączoną do specjalistycznej aparatury, przejmującą atmosferę.
- Spot dotyczy donacji i transplantacji narządów dziecięcych. Jego celem jest zwiększenie świadomości społeczeństwa w tych kwestiach, a co za tym idzie, ratowanie życia - wyjaśnia Tomasz Chrapusta, reżyser. - Temat jest wyjątkowo trudny, bo przecież aby zgodzić się na oddanie narządów swojego dziecka, musisz najpierw je stracić… Niestety to dla wielu dzieci jedyny ratunek, a zbyt długi czas oczekiwania na zbawienny organ bardzo często kończy ich życia.
Ogólnopolska kampania od początku była misją Jadwigi Hermanowicz, założycielki fundacji „Serce Anielki”. Organizacja powstała po jej tragicznych doświadczeniach – w 2017 roku w wyniku braku dawcy zmarła Anielka, jej 19-miesięczna córka. Od tamtej pory aktywnie działa na rzecz zwiększenia świadomości przeszczepów pediatrycznych wśród różnych środowisk.
„Otchłań” powstała z jej inicjatywy i dzięki zaangażowaniu Dynamo Group: Dynamo Film i ich studia postprodukcyjnego Delapost oraz reżysera Tomasza Chrapusty
Kampania „Otchłań” emitowana jest na kanałach TVP oraz w grupie TVN i na platformach internetowych partnerów kampanii. Fundacja zapowiada dalsze działania na rzecz dzieci oczekujących na przeszczep i ich rodziców.
W produkcję spotu realizowaną przez Dynamo, pro bono zaangażowanych było ponad 90 twórców i specjalistów. Ujęcia kręcono w zamkniętym oddziale szpitalnym oraz na basenie Politechniki Łódzkiej. Duża część ujęć była kręcona pod wodą. Postprodukcja trwała kilka miesięcy.
Dołącz do dyskusji: "Otchłań" - przejmująca historia o transplantologii dziecięcej (wideo)