Pasażerowie skarżą się na odwołane loty i opóźnienia
4021 skarg i pisemnych zapytań od pasażerów linii lotniczych wpłynęło w 2012 r. do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). To o 1826 więcej spraw niż w 2011 r. Pasażerowie najczęściej skarżą się na opóźnienia i odwołane loty.
Pasażerowie składają skargi do Komisji Ochrony Prawa Pasażerów, która działa w ULC.
Z danych ULC wynika, że najwięcej skarg dotyczyło odwołania lotów i ich opóźnień.
W odniesieniu do liczby skarg, które wpłynęły do KOPP w 2010 r. (1540 skarg) komisja odnotowała ok. 161% przyrost liczby spraw, a w stosunku do liczby skarg, które wpłynęły do KOPP w 2011 r. (2195 skarg), Komisja odnotowała ok. 83% przyrost w stosunku do roku 2012.
- Rosnąca z roku na rok liczba rozpatrywanych w KOPP spraw spowodowana jest stale rosnącą świadomością prawną pasażerów podróżujących drogą powietrzną oraz wywiązywaniem się przewoźników lotniczych z obowiązku informowania pasażerów
o przysługujących im prawach - co weryfikowane jest podczas corocznych kontroli przewoźników prowadzonych przez pracowników KOPP w polskich portach lotniczych - podano w komunikacie.
ULC podał, że znaczny przyrost liczby skarg w 2012 r. spowodowany był także upadkiem spółek lotniczych OLT Express Regional oraz OLT Express Poland, które na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku odwołały wszystkie swoje loty i zawiesiły działalność lotniczą.
Prezes ULC może nałożyć na przewoźników kary pieniężne za naruszenie praw pasażerów, np. za brak opieki, niewypłacanie odszkodowań, brak informacji o przysługujących prawach. Wysokość kar to od 200 zł do 4 tys. 800 zł.
Dołącz do dyskusji: