SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Paweł Adamczyk: to będzie rok Pepsi

- Kanały mediów cyfrowych, w których aplikacja zarówno naszej strategii i dostępnych narzędzi jest najbardziej efektywna, stają się kanałami wiodącymi - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pytany o strategię marketingową na ten rok Paweł Adamczyk, senior media & TCP manager w PepsiCo. Niebawem ma ruszyć jedna z największych kampanii Pepsi. W kategorii przekąsek firma wprowadza właśnie ujednoliconą sublinię MAX, a w drugim kwartale wprowadzi na rynek nowość, która połączy trzy jej największe brandy snackowe. 

Paweł AdamczykPaweł Adamczyk

Wirtualnemedia.pl: W 2023 roku całe portfolio napojowe Pepsi zyskało nowe logo, także Pepsi. Czy w Polsce wszystkie marki dostępne są już w nowej szacie? Czy macie już jakieś wyniki dotyczące tego, jak nowy wizerunek marki się przyjął?

Paweł Adamczyk, PepsiCo: W ramach portfela brandów Pepsi polscy konsumenci mogą cieszyć się Pepsi oraz bezcukrową Pepsi Zero Cukru – przed rebrandingiem zwaną Pepsi Max. Obydwie marki są już dostępne w całej Polsce w nowej szacie graficznej. Dystrybucja zajmuje jednak trochę czasu. Zdarzyć się więc może, że przez pewien okres na sklepowych półkach znajdować się będą zarówno napoje z nowym, jak i poprzednim logo. Dzięki szeroko zakrojonym testom konsumenckim wiemy, że nowy wizerunek podoba się reprezentantom wszystkich badanych grup wiekowych. Nie tylko jest bardziej wyrazisty i czytelny, ale również świetnie wkomponowuje się w ekspozycje sklepowe obok innych naszych produktów.

Zobacz: Pepsi z nowym logo już na sklepowych półkach

Praktycznie wszystkie branże mają za sobą dość trudny ekonomicznie rok. W jak dużym stopniu inflacja wpłynęła na wyniki sprzedaży na polskim rynku w 2023 roku? Jakie są prognozy na 2024 rok?

Według danych NBP, inflacja w Polsce osiągnęła w 2023 roku rekordowy poziom. Sytuacja ta wpłynęła na spadek siły nabywczej konsumentów i ograniczenie wydatków na produkty spożywcze, w tym napoje i przekąski. Jako jeden z liderów rynku napojów i żywności, PepsiCo Polska również odczuło jej skutki.  Oczywiście monitorujemy poziom inflacji na bieżąco. Uwzględniamy prognozy inflacyjne, zarówno banku centralnego jak i pochodzące z innych niezależnych źródeł i z optymizmem patrzymy na zbliżające się miesiące.

Budżet marketingowy Pepsi na 2024 

PepsiCo jest aktywnym reklamodawcą. Jakie kanały komunikacji i media dominowały w jej działaniach marketingowych w 2023 roku? Jakie będą dominować w 2024 roku?  

W 2023 roku głównym kanałem komunikacji dla marek PepsiCo pozostawała telewizja, jednak zwracamy coraz większą uwagę na udział mediów cyfrowych w naszych kampaniach. Kierujemy się zasadą jak najszerszej relewantności. Zakłada ona docieranie do poszczególnych konsumentów poprzez spersonalizowane przekazy dobranej dla nich marki w preferowanych przez nich kanałach. Dzięki nowoczesnym narzędziom – również AI – możemy zarówno personalizować treści, jak i weryfikować atrakcyjność stworzonych materiałów jeszcze przed startem kampanii. Kanały mediów cyfrowych, w których aplikacja zarówno naszej strategii i dostępnych narzędzi jest najbardziej efektywna, stają się więc kanałami wiodącymi.

Czy szeroko pojęty budżet marketingowy na 2024 rok jest wyższy niż w 2023 roku?  

Zgodnie z naszą polityką nie ujawniamy szczegółowych informacji dotyczących budżetów.

Na jakim etapie są obecnie negocjacje z siecią sklepów Carrefour, z których Wasze produkty zniknęły? Jak wygląda sytuacja w przypadku innych sieci handlowych w Polsce? 

PepsiCo od wielu miesięcy prowadzi rozmowy z siecią Carrefour we Francji i będzie je w dobrej wierze kontynuować, aby zapewnić dostępność naszych produktów w sklepach. Nie komentujemy jednak szczegółów naszych negocjacji handlowych zarówno z Carrefour, jak i innymi klientami.

Od pewnego czasu Pepsi nie pojawiało się z reklamami w kanałach TVP - czy teraz po zmianie w niej władz i tym samym narracji w stacjach tego nadawcy, Pepsi wróci z reklamą do publicznej telewizji? 

Nasze reklamy cały czas emitowane są w TVP. Wybór stacji, w których emitowane są nasze reklamy uzależniamy jednak przede wszystkim od wskaźnika dotarcia komunikacji marek PepsiCo do grup konkretnych konsumentów. Jest to jeden z elementów negocjacji komercyjnych w ramach grupy zakupowej. W przedmiocie tych negocjacji polegamy na rekomendacjach wspierającej nas agencji mediowej. Negocjacje na rok 2024 są obecnie otwarte, a zespół mediowy PepsiCo analizuje wszystkie dostępne możliwości.

Zobacz: Pepsi oddaje swoje przestrzenie reklamowe młodemu pokoleniu

Jakie macie plany marketingowe na 2024 rok?

Tak jak co roku planujemy rozwijać nasze marki – zarówno po stronie produktowej, jak i marketingowej – niewątpliwie jednak będzie to rok Pepsi. 
Tak jak zapowiedzieliśmy w 2023 roku, zmieniamy nie tylko logo naszej najbardziej ikonicznej marki, ale również nazwę Pepsi Max, która od teraz nazywa się Pepsi Zero Cukru. Nowe etykiety powoli zapełniają sklepowe półki. Niebawem rozpoczniemy naszą największą kampanię dedykowaną właśnie tej zmianie. Wierzymy, że dzięki szeroko zakrojonym działaniom marketingowym liczne grono fanów Pepsi powiększy się jeszcze bardziej.  
W naszym portfolio przekąskowym wraz z rozpoczęciem 2024 roku wprowadzamy ujednoliconą sublinię MAX, której celem jest ułatwienie konsumentowi dokonania wyboru najlepszej oferty wśród naszych produktów. W sublinii tej znajdują się Lay’s Strong, Karbowane i Deep Cut, a każde w szerokiej gamie smaków. Rozpoczęliśmy również kampanię mediową „social watching”, w której zachęcamy konsumentów do sięgnięcia po nasze chipsy podczas wieczorów filmowych.  

Nie chcemy jeszcze ujawniać szczegółów, ale w drugim kwartale na polskim rynku pojawi się długo oczekiwana przez konsumentów nowość, która połączy trzy nasze największe brandy snackowe.  

Dołącz do dyskusji: Paweł Adamczyk: to będzie rok Pepsi

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jarek
Lepsza cola
odpowiedź
User
Kliken
Dr. Pepper lepszy
odpowiedź
User
Nick
Tak, to będzie rok słodzonej wody z kwasem ortofosforowym. Pyszności. Psują się od tego zęby, żołądek, trzustka, itp. Brawo dla producentów tego g....
odpowiedź