Paweł Patkowski, dyrektor komunikacji marketingowej Orange Polska podsumowuje 2019 rok
Rozpoczynamy cykl publikacji podsumowań szefów marketingu i komunikacji firm. O najważniejszych wydarzeniach mijającego roku, sukcesach i porażkach oraz trendach na rok przyszły opowiada serwisowi Wirtualnemedia.pl Paweł Patkowski, dyrektor komunikacji marketingowej Orange Polska.
WYDARZENIE ROKU
W końcu nastąpiło wydarzenie, którego spodziewano się od kilku lat: wartość inwestycji reklamowych w polskim internecie przewyższyła nakłady na telewizję. Online zdetronizował telewizję i w oczywisty sposób trend ten będzie narastać.
SUKCES ROKU
Pierwsze w historii polskiej reklamy Grand Prix Cannes dla Agencji VMLY&R za akcję Ostatni Twój Weekend.
PORAŻKA/ROZCZAROWANIE ROKU
Stale nasilające się zjawisko fraudu w reklamie online i sztucznie generowanego ruchu. Ponad 35% inwestycji reklamowych w internecie pochłaniane jest przez nieuczciwe praktyki. Oszustwa te znacząco zakłócają możliwość rzetelnej analizy efektywności wielu kampanii, lecz jednocześnie są tematem nadal lekceważonym. Widać wyraźną potrzebę i rolę dla marketerów, agencji i wydawców we wspólnym przeciwdziałaniu nieuczciwości w reklamie online.
CZŁOWIEK ROKU
Nasza Noblistka. Trudno przecenić jak wiele wizerunkowi i promocji naszego kraju przysporzył Literacki Nobel dla pani Olgi Tokarczuk
SERWIS/KAMPANIA/PROJEKT ROKU
Dla mnie usługa telefonii w aplikacji mobilnej Orange Flex. Zupełnie nowe możliwości i doświadczenia na rynku telko.
TREND ROKU
Zaangażowanie coraz większej liczby marek w tematy społecznie ważne. Wielu graczy z różnych sektorów poruszało ważne tematy takie jak: walka z hejtem w internecie, zanieczyszczenia powietrza czy odpowiedzialne korzystanie z technologii. Oby tak dalej. Oby odwagi starczyło na więcej.
PROGNOZY NA 2020 ROK
Na pewno jednym z najważniejszych wydarzeń, a wręcz nawet krokiem milowym w rozwoju technologicznym będą pierwsze komercyjne uruchomienia sieci 5G w naszym kraju.
NAJWIĘKSZY SUKCES WASZEJ MARKI W 2019 ROKU
Niewątpliwie jednym z nich jest przyłączenie do sieci światłowodowej Orange ponad już ponad pół miliona gospodarstw domowych. W zasięgu tego najszybszego i najstabilniejszego internetu jest aż ponad 4 miliony polskich gospodarstw.
Dołącz do dyskusji: Paweł Patkowski, dyrektor komunikacji marketingowej Orange Polska podsumowuje 2019 rok