„Pierwsza miłość” nadal nie daje szans konkurencji
W nowym sezonie serial „Pierwsza miłość” gromadzi 2 mln widzów, o 200 tys. mniej niż rok wcześniej. Pomimo tego obyczajowa produkcja wygrywa walkę o widza z głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 do 25 września br. średnia widownia tego serialu wyniosła 1,96 mln widzów, zaś udział w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,32 proc. wśród wszystkich widzów oraz 24,01 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. telenowela straciła 170 tys. widzów. Wówczas „Pierwszą miłość” średnio śledziło 2,13 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,46 proc. oraz 27,61 proc.
Mimo spadku widowni, Polsat w paśmie emisji serialu i tak jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVP2, nadająca wówczas „Panoramę”, „Sport telegram” i „Pogodę”, co przekłada się na 14,77 proc. udziału. Trzecia jest TVP1 („Klan” i „Świat się kręci”; 12,87 proc.), zaś czwarta - TVN („Wawa Non Stop”; 8,53 proc.).
W grupie komercyjnej Polsat zajmuje pierwsze miejsce z jeszcze większą przewagą nad konkurencją. Druga pozycja należy tutaj do TVN, a dalej plasują się Jedynka i Dwójka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat - Pierwsza miłość | 1 955 805 | 19,32% | 24,01% |
TVP2 | 1 495 328 | 14,77% | 10,32% |
TVP1 | 1 303 094 | 12,87% | 8,29% |
TVN | 863 000 | 8,53% | 10,39% |
Premierowe odcinki „Pierwszej miłości” na antenie Polsatu emitowane są w dni powszednie o godz. 18.00.
Dołącz do dyskusji: „Pierwsza miłość” nadal nie daje szans konkurencji