Piotr „Figo” Połać rozpoczął muzyczną kampanię crowdfundingową
Ruszyła pierwsza muzyczna kampania crowdfundingowa na platformie Raisemana. Muzyk Piotr Połać, znany szerszej publiczności jako Figo z zespołu Bracia Figo Fagot, chce pozyskać finansowanie na rozwój swoich muzycznych projektów Figo’86 i Figo i Samogony. Planuje zebrać 400 tys. zł. Wspierający staną się częścią całego przedsięwzięcia i łącznie przeznaczono dla nich 10 proc. udziału w przychodach. Są również pozafinansowe benefity – pre-order płyty oraz różne formy osobistego spotkania z artystą.
Projekty realizowane są za pośrednictwem spółki Overdose Studios, której Połać jest akcjonariuszem i współzałożycielem. Kampania Figo potrwa do 19 października.
„Ponieważ rozwój nowych projektów wymaga nakładów finansowych, postanowiłem poprosić moich fanów o wsparcie, a żeby było uczciwie, to postanowiłem podzielić się przychodami z mojej solowej działalności. To pierwsza tego typu kampania w Polsce finansująca muzykę alternatywną. Liczymy, że Overdose wraz z Raisemana stanie się przestrzenią również dla innych artystów tego nurtu” – wyjaśnia Połać.
Muzyk docelowo chce pozyskać 400 tys. zł, a minimalny próg powodzenia kampanii to 100 tys. zł. Łącznie dla wspierających przeznaczonych jest 10 proc. przychodu netto Overdose - czyli z organizacji koncertów, sprzedaży płyty, dystrybucji muzyki w sieci oraz gry - wypłacane od momentu wydania płyty, kwartalnie przez 2 lata.
Na wspierających czekają również szereg pozafinansowych benefitów. Jednym z nich jest możliwość zamówienia pre-orderu płyty Figo i Samogony, która zostanie wydana w przyszłym roku. Pozostałe są w większości związane z osobistą interakcją z Połaciem. Do zgarnięcia jest między innymi wspólne gotowanie, wyjście na ryby i udział w teledysku.
Piotr Połać do swojej inicjatywy zaprosił artystów takich jak Grzegorz Skawiński (Kombi) czy Paweł Stasiak (Papa Dance). Figo i Samogony to rozwinięcie współpracy, którą zapoczątkował utwór „Nie zaufam nigdy już” nagrany w 2020 roku. W ramach projektu Figo i Samogony wiosną premierę miała piosenka „Miki Maus”, a w sierpniu wydany został klip „Erotyczne Pif-Paf”.
Figo’86 to natomiast nowy, autorski projekt Piotra Połacia, w którego realizację zaangażowany jest m.in. znany na polskiej scenie muzycznej Michał Kożuchowski (Sir Michu). W tym roku planowana jest premiera kolejnego utworu wraz z teledyskiem, a pierwsza połowa przyszłego roku to wydanie płyty oraz start trasy koncertowej.
Kampania będzie realizowana na podstawie umowy z Overdose Studio (wydawca Figo) a Raisemana. Jest to platforma z jednej strony skierowana do twórców projektów, którzy szukają dodatkowego finansowania dla swoich realizacji oraz spółek. Z drugiej strony, daje ona możliwość wsparcia pomysłów, w które wierzą użytkownicy platformy, przez co stają się oni ich częścią. W zamian za wsparcie projektu poprzez wkład pieniężny, wpłacający otrzymują m.in. przez czas określony w warunkach kampanii udział w sprzedaży określonego dobra. Dodatkowo, wspierający otrzymują różnego rodzaju benefity niepieniężne (gadżety, specjalne prezenty) związane z projektem. Sama platforma korzysta z technologii blockchain.
„Start kampanii Figo to dowód na to, że Raisemana to platforma stworzona do pozyskiwania finansowania nie tylko dla branży gamingowej. Cieszymy się ze współpracy z Overdose i projektu muzycznego – planujemy kampanie z innych branż. Liczymy, że to nieszablonowe przedsięwzięcie spotka się z dużym zainteresowaniem fanów Piotrka Połacia, którzy mogą liczyć na zyski finansowe, ale także bonusy opartych głównie na spotkaniach z muzykiem” – komentuje Kamil Stanek, prezes zarządu Raisemana.
Twórcą technologii oraz partnerem Raisemana jest Codeaddict SA. Głównym akcjonariuszem platformy jest Grupa INC, notowana na głównym rynku GPW. Codeaddict, poza tym, że tworzy nowoczesne rozwiązania software’owe, zajmuje się również wspieraniem startupów w ramach działalności venture building.
Dołącz do dyskusji: Piotr „Figo” Połać rozpoczął muzyczną kampanię crowdfundingową