Pisma luksusowe: zyskało tylko „Zwierciadło”, „Glamour” stracił najwięcej
W listopadzie 2012 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Glamour”. Wzrost odnotowało jedynie „Zwierciadło”, a liderem pozostał „Twój Styl”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2012 roku wyniosła 266 378 egz., czyli o 7,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 134 938 egz., po spadku sprzedaży wynoszącym 20,19 proc. Na ostatnie miejsce podium awansował miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 14 proc. do 97 415 egz. Rok wcześniej pismo to zajmowało czwartą lokatę.
Wzrost sprzedaży ogółem w listopadzie 2012 roku zanotował jedynie magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego wynik poszedł do góry o 4,1 proc do 89 178 egz. Tytuł ten awansował z pozycji siódmej na piątą.
Największy spadek wśród miesięczników luksusowych dotknął zajmującego miejsce ósme miesięcznika „Glamour” (G+J Polska). Magazyn ten stracił aż 36,39 proc. i w listopadzie ub.r. zanotował sprzedaż ogółem wynoszącą 66 895 egz. W listopadzie 2011 roku „Glamour” znajdował się na pozycji piątej.
Wirtualnemedia.pl | listopad | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 266 378 | 287 214 |
Avanti | 134 938 | 169 072 |
Pani | 97 415 | 113 277 |
Joy | 92 647 | 120 579 |
Zwierciadło | 89 178 | 85 742 |
Cosmopolitan | 79 274 | 93 203 |
Hot Moda & Shopping | 72 459 | 85 560 |
Glamour | 66 895 | 105 145 |
Elle | 65 032 | 68 077 |
In Style - Edycja Polska | 60 383 | 89 860 |
Uroda | 49 109 | 53 149 |
Shape | 21 459 | 21 487 |
W listopadzie 2012 roku w porównaniu do października 2012 roku największy spadek dotknął miesięcznika „In Style” (wyniósł on aż 42,98 proc., do październikowego wydania tego pisma dołączono kupon do udziału w akcji „Szaleństwo zakupów”). Najwięcej zyskała natomiast „Uroda” (Edipresse Polska). Jej sprzedaż ogółem poszła do góry o 28,8 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |
ZKDP | listopad | październik |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 266 378 | 227 026 |
Avanti | 134 938 | 202 462 |
Pani | 97 415 | 90 391 |
Joy | 92 647 | 103 440 |
Zwierciadło | 89 178 | 132 580 |
Cosmopolitan | 79 274 | 91 137 |
Hot Moda & Shopping | 72 459 | 87 127 |
Glamour | 66 895 | 83 857 |
Elle | 65 032 | 90 804 |
In Style - Edycja Polska | 60 383 | 105 903 |
Uroda | 49 109 | 38 127 |
Shape | 21 459 | 21 453 |
Dołącz do dyskusji: Pisma luksusowe: zyskało tylko „Zwierciadło”, „Glamour” stracił najwięcej