Pisma motoryzacyjne straciły w 2012 roku, na czele „Motor” i „TopGear”
W 2012 roku wśród tygodników motoryzacyjnych pozycję lidera zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników pierwsze miejsce utrzymał „TopGear”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”.
W 2012 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem 2011 roku spadła o 5,07 proc. i wyniosła 100 639 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 8,07 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 445 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,91 proc. i wyniosła ona 47 410 egz.
Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 6,42 proc. do 42 676 egz. Był to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w 2012 roku wyniósł 39 631 egz. po spadku o 8,15 proc.
Wirtualnemedia.pl | rok | |
2012 | 2011 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 100639 | 106019 |
Auto Świat | 83445 | 90769 |
Miesięczniki | ||
Top Gear | 47410 | 58467 |
Auto Świat Poradnik | 42676 | 40102 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 39631 | 43148 |
Auto Motor i Sport | 27332 | 31074 |
Świat Motocykli | 21447 | 25271 |
Automobilista | 9314 | 9922 |
Classic Auto | 7185 | 7440 |
W grudniu 2012 roku wśród tygodników także liderem był „Motor” (107 497 egz.; spadek o 1,67 proc. względem grudnia 2011 roku), a drugie miejsce zajął „Auto Świat” (90 017 egz.; w dół o 4,68 proc.).
Z kolei wśród miesięczników w tym miesiącu pierwsze miejsce zajął „Auto Świat Poradnik” (38 558 egz.; spadek o 13,57 proc.), drugie - „TopGear” (37 163 egz.; spadek o 26,90 proc. - największy w zestawieniu), a trzecie - „Auto-Moto” (34 445 egz.; - o 19,05 proc.).
Natomiast jedynym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska). Wynik tego miesięcznika zwiększył się o 3,70 proc. i wyniósł on 30 216 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |
2012 | 2011 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Tytuł | Tygodniki | |
Motor | 107497 | 109321 |
Auto Świat | 90017 | 94434 |
Miesięczniki | ||
Auto Świat Poradnik | 38558 | 44610 |
Top Gear | 37163 | 50838 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 34445 | 42552 |
Auto Motor i Sport | 30216 | 29138 |
Świat Motocykli | 21695 | 25612 |
Automobilista | 8711 | 8886 |
Classic Auto | 7410 | 7888 |
Dołącz do dyskusji: Pisma motoryzacyjne straciły w 2012 roku, na czele „Motor” i „TopGear”