PKO BP: 130 tys. kont dzięki reklamom z Szymonem Majewskim (case study)
PKO BP zaprezentował wyniki sprzedażowe i wizerunkowe działań reklamowych z udziałem Szymona Majewskiego. Zapraszamy do case study z tej kampanii.
Ogólna liczba kont założonych w PKO Banku Polskim na dzień 19 maja br., czyli po 2 miesiącach od ich wprowadzenia do oferty i startu kampanii reklamowej z Szymonem Majewskim, osiągnęła poziom 134 842. Konta nowych klientów stanowią ponad 62 proc. tej liczby. Największą popularnością cieszy się PKO Konto za Zero – wybiera je blisko dwie trzecie osób. Duże zainteresowanie odnotowują również rachunki przeznaczone dla młodych klientów – PKO Konto dla Młodych i PKO Konto Pierwsze.
– Wyniki sprzedaży nowych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dowodzą, że podjęliśmy słuszne decyzje. Coraz więcej osób wybiera PKO Bank Polski – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
>>> Majewski jak Doda i Kondrat – 3,3 mln zł od PKO BP
Jak pokazują badania Millward Brown SMG/KRC kampania nowych RORów, w której bierze udział Szymon Majewski, zaowocowała również zmianą na lepsze wizerunku PKO BP. Pierwsze wyniki sondaży wśród konsumentów wskazują, że reklamy z showmanem są bardzo pozytywnie odbierane i dobrze oceniane.
–Nasza marka zachowała kluczowe atrybuty, takie jak stabilność, wiarygodność czy bezpieczeństwo, jednocześnie budując pozycję w obszarach związanych z nowoczesnością, dynamiką i młodością – opisuje Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu PKO Banku Polskiego.
>>> Rebranding PKO BP potrwa do końca br.
Zgodnie z wynikami badań Millward Brown SMG/KRC reklamy nowych kont osobistych Banku są również wyraziste i mają wysoką wartość informacyjną – 81 proc. ankietowanych prawidłowo wskazuje ofertę Banku promowaną przez Szymona Majewskiego – PKO Konto za Zero. Przebadane osoby trafnie wymieniają również główne zalety tego rachunku, czyli darmowość większości usług dostępnych w jego ramach. PKO Bank Polski przestaje być zatem mylony z innym, podobnie brzmiącym bankiem.
>>> Ile kosztuje zmiana wizerunku PKO BP?
W innym badaniu Millward Brown SMG/KRC – monitorującym kondycję i wizerunek PKO BP oraz ocenę jego reklam – spot, w którym Majewski występuje jako marketingowiec-koszykarz, osiągnął rekordowy wynik zaangażowania uwagi. W historii badania jedynie cztery reklamy konkurencyjnych banków uzyskały podobne rezultaty.
>>> Szymon Majewski uczy dykcji w kolejnej reklamie PKO BP (wideo)
>>> Szymon Majewski jako kobieta reklamuje PKO BP (wideo)
>>> Szymon Majewski rzecznikiem prasowym w nowej reklamie PKO BP (wideo)
>>> Szymon Majewski w reklamie PKO BP jako „zerowy” marketingowiec-koszykarz (wideo)
>>> Szymon Majewski reklamuje PKO BP – na razie teaserowo (wideo)
Jak natomiast pokazują badania przeprowadzone przez TNS Pentor, reklamy z udziałem Szymona Majewskiego mają wysoki potencjał do wyróżnienia się z bloków reklamowych i są dobrze powiązane z marką banku. Respondentom najbardziej podoba się reklama „Pani Krystyna” w wersji „Nogi”, ponieważ jest wesoła i zabawna. Natomiast do założenia konta w największym stopniu zachęca spot „Dyrektor Marketingu”, który jest uznawany za najbardziej zrozumiały i rzeczowy. Ta reklama najlepiej komunikuje również zmiany zachodzące w banku.
>>> Kondrat z Braciakiem, Majewski i Dobre Konto – najpopularniejsze spoty bankowe w br.
Kampania marketingowa nowych kont osobistych PKO Banku Polskiego obejmuje również fanpage banku na Facebooku. Najciekawszymi inicjatywami wykorzystującymi wizerunek showmana w tym portalu były aplikacje. 30 marca pojawiła się gra „Konkurs rzutów z Szymonem”, w której można było brać udział do 3 kwietnia. Uczestnicy rywalizowali o unikatowe koszulki, rzucając piłkę do kosza w seriach po 20 rzutów. Rozegrali prawie 15 tys. serii gry, a przez pięć dni liczba fanów na profilu Banku wzrosła o ponad 2 tys. do 4,7 tys. osób.
>>> Kobiecy Szymon Majewski w reklamie PKO BP (wideo making of)
W kolejnej aplikacji – dostępnej między 21 a 30 kwietnia – zadanie polegało na złożeniu postaci „Pani Krystyny z oddziału PKO Banku Polskiego” z różnych elementów – części ciała, ubrań i dodatków. Każdy użytkownik, który przygotował w grze „swoją postać, zachęcał znajomych do głosowania na nią. Najlepiej oceniane „Krystyny” zostały nagrodzone zestawami gadżetów banku. W sumie w grze wzięło udział 5,8 tys. osób, które stworzyły 2,7 tys. postaci i oddały prawie 15 tys. głosów. Przez 10 dni trwania konkursu liczba fanów na panpage’u wzrosła o ponad 3 tys. do ok. 7,8 tys. osób.
Aktualna liczba fanów wynosi ponad 8 tys., a 18 maja uruchomiona została nowa gra z nagrodami „Dostarcz zero do Krystyny”. Jej uczestnicy wcielają się w kuriera znanego z reklamy i mają do pokonania 15 pięter, by dostarczyć przesyłkę. Grę utrudniają postaci, które przemieszczają się po poszczególnych piętrach. Zabawa potrwa do 31 maja.
Dołącz do dyskusji: PKO BP: 130 tys. kont dzięki reklamom z Szymonem Majewskim (case study)