Platige Image poprawiło wpływy dzięki kontraktom zagranicznym na animacje
Firma Platige Image, zajmująca się produkcją i postprodukcją wideo, w ub.r. zanotowała wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 0,8 proc. do 91,15 mln zł i 1,42 mln zł skorygowanego zysku netto. Nowe umowy zagraniczne dotyczące animacji zrekompensowały spadki w innych działach.
Przychody krajowe grupy Platige Image zmalały z 35,16 do 33,65 mln zł, a te z zagranicy wzrosły z 55,27 do 57,51 mln zł.
- Wybuch pandemii spowodował całkowite wstrzymanie zdjęć na planach reklamowych i filmowych oraz odwołanie lub przesunięcie zaplanowanych eventów co miało wpływ na dużą część biznesu grupy. Zmuszeni zostaliśmy do przejścia w tryb pracy zdalnej, co odbyło się sprawnie i pozwoliło na dalszą realizację projektów - opisał zarząd firmy w liście do akcjonariuszy.
Zaznaczył, że zawarto dużo nowych umów dotyczących animacji. - Pozwoliło to w dużej mierze zamortyzować obniżoną sprzedaż w pozostałych działach. Nowo pozyskane projekty animacyjne zostały częściowo skierowane do realizacji w zespołach Reklamy i Creative Arts. Niestety przesunięcia projektów w ciągu roku spowodowały skumulowanie ich realizacji w dalszej części roku co przyczyniło się do obniżenia marż, w związku z koniecznością wsparcia ich realizacji zewnętrznymi podwykonawcami - opisano.
Platige Image wprowadziło usługę wirtualnych eventów i przyspieszyła prace nad rozwojem nowej usługi wirtualnej produkcji (plany filmowe z wykorzystaniem ekranów LED i technologii AR). Firma podkreśla, że wirtualna produkcja będzie jednym z filarów jej oferty w najbliższych latach.
- Kontynuowaliśmy prace nad wykorzystaniem technologii silników czasu rzeczywistego w produkcji animacji co przyniosło pierwszy duży projekt realizowany dla klienta. Do istotnych wydarzeń zaliczyć należy nawiązanie współpracy przy produkcji cinematików do kultowej gry z serii „Call of Duty” z firmą Activision, Inc., jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych producentów gier komputerowych na świecie - wyliczył zarząd.
Wydatki operacyjne grupy Platige Image zwiększyły się o 3,4 proc. - z 85,57 do 88,53 mln zł. Koszty usług obcych wzrosły z 49,63 do 52,11 mln zł, a wynagrodzeń - z 26,72 do 28,21 mln zł.
Zysk sprzedażowy Platige Image zmalał z 4,85 do 2,62 mln zł, natomiast zysk operacyjny poszedł w górę z 4,58 do 5,32 mln zł. Firma zanotowała w ub.r. 8,89 mln zł zysku EBITDA, a po skorygowaniu o odpisy i rezerwy (m.in. na program motywacyjny) ten zysk wyniósł 7,38 mln zł.
W związku z odpisami i rezerwami skorygowany zysk netto spółki zmalał z 4,47 do 1,42 mln zł. Z drugiej strony spółka rozwiązała 2,4 mln zł odpisu dotyczącego budynku w Warszawie, bo otrzymała od Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o przebudowie i zmianie sposobu użytkowania go.
- W 2021 roku planujemy uruchomić produkcję pierwszych gier komputerowych oraz prace nad projektami filmowymi. W działalności serwisowej planujemy dalszy rozwój wszystkich dotychczasowych linii produktowych oraz rozwój nowej linii - wirtualnych produkcji - zapowiedział zarząd firmy.
W drugiej połowie stycznia Platige Image przyjęło strategię na lata 2021-2025, w której zapowiedziało rozpoczęcie produkcji gier wideo, filmów i seriali oraz nie wykluczyło pozyskania kapitału z emisji nowych akcji, przejścia na główny rynek giełdowy i współpracy z inwestorami w spółkach celowych. W lutym firma podpisała list intencyjny z producentem gier Movie Games dotyczący współpracy m.in. przy realizacji trzech gier z kategorii AA.
Głównymi akcjonariuszami Platige Image są członkowie jej rady nadzorczej Jarosław Sawko (ma 32,88 proc. kapitału) i Piotr Sikora (30,01 proc.). Tomasz Bagiński ma 8,19 proc. akcji, a prezes spółki Karol Żbikowski - 1,47 proc.
Dołącz do dyskusji: Platige Image poprawiło wpływy dzięki kontraktom zagranicznym na animacje