Polacy kochają oglądać rodzime produkcje na Netfliksie. Hitem ciągle "Wiedźmin"
Trzeci sezon "Wiedźmina" był najchętniej oglądanym tytułem na Netfliksie w trzecim kwartale roku - wynika z danych PlumResearch. Debiutujący pod koniec września "Znachor" nie znalazł się w zbiorczej topce filmów i seriali, ale zajął trzecią pozycję w rankingu filmowym.
W rankingu najpopularniejszych seriali i filmów na Netfliksie w Polsce (na podstawie całkowitej liczby obejrzanych godzin)w trzecim kwartale roku zdecydowanym liderem jest "Wiedźmin". Opowieść na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego wyprzedza młodzieżowy "Sex Education" i medyczny "The Good Doctor".
Tuż za podium uplasowała się manga "One Piece", którą widzowie Netfliksa oglądali łącznie 3,4 mln godzin. W rankingu nie zabrakło także tytułów starszych, do których widzowie lubią wracać z sentymentu lub poznać po rekomendacji. Mowa tu np. o "Plotkarze", której dwa pierwsze sezony zajmują w zestawieniu odpowiednio szóste i dziesiąte miejsce.
Polskę w rankingu reprezentują jeszcze Rodzinka.pl Telewizji Polskiej (miejsce ósme) oraz "Dziewczyny z Dubaju" (miejsce dziewiąte).
Mający niedawno premierę "Znachor" znalazł się na trzecim miejscu w rankingu najchętniej oglądanych filmów przez polskich widzów Netfliksa.
- Film premierę miał dopiero 27 września i przez 4 dni jego całkowity czas oglądania wyniósł 1,6 mln godzin. To naprawdę imponujący wynik! Biorąc pod uwagę wskaźnik ukończenia, który mówi o tym jaki procent osób, które rozpoczęły oglądanie dobrnęło do końca, to "Znachor" bez wątpienia jest hitem. W trakcie siedmiu dni od premiery wskaźnik ukończenia wniósł 85,4 proc., co jest najwyższym wynikiem w filmowej topce w trzecim kwartale - mówi Magdalena Sosna, global communications and marketing manager w PlumResearch.
• całkowita liczba obejrzanych godzin [THW]: to całkowity czas, wyrażony w godzinach, podczas którego dany materiał był oglądany przez wszystkie profile.
• wskaźnik ukończenia [CR]: CR to procent unikalnych widzów, którzy w całości obejrzeli cały film (tj. co najmniej 70% całkowitego czasu trwania filmu) do wszystkich unikalnych widzów (UV), którzy rozpoczęli oglądanie filmu (uwzględniając tylko tych, którzy obejrzeli co najmniej 2 minuty filmu) w danym okresie czasu (7D, 28D, 90D).
Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.
Dołącz do dyskusji: Polacy kochają oglądać rodzime produkcje na Netfliksie. Hitem ciągle "Wiedźmin"