Polacy nie wierzą reklamom banków i instytucji finansowych
Zaledwie 16% dorosłych Polaków uważa, że oferty przedstawiane wreklamach banków i instytucji finansowych są realne i rzetelne.Szczególnie sceptycznie nastawieni są ludzie korzystający z usługinwestowania i lokowania pieniędzy.
Z raportu "Wizerunek produktów inwestycyjnych" przygotowanegoprzez On Board PR na podstawie badań PBS DGA wynika, że 62% Polakóww ogóle nie korzysta z produktów finansowych takich jak lokatybankowe czy inwestycje giełdowe. Jednocześnie bardzo wielu z nichjest nastawionych sceptycznie wobec oferujących je firm.
Jest kilka czynników, które definiują, dla jakich osób ofertybanków prezentowanych w reklamach są prawdziwe. Poziomwykształcenia znacząco warunkuje popularność lokowania pieniędzywśród konsumentów. Tylko 37% absolwentów szkół wyższych niekorzystało w ciągu ostatnich 2 lat z żadnej formy oszczędności iinwestowania. Znaczenie ma również wysoki poziom zarobków.Mieszkańcy największych ośrodków miejskich, osoby zajmującekierownicze stanowiska najchętniej korzystają z lokat, inwestycjiczy kont oszczędnościowych.
Bardzo niski poziom zaufania do instytucji oferujących produktyfinansowe związane z lokowaniem pieniędzy to główna bariera rozwojutego rynku. Tylko około16% dorosłych mieszkańców Polski jestzdania, że reklamy bankowe są zawsze rzetelne i nie wprowadzają wbłąd. Szczególnie sceptycznie nastawieni wobec obietnic banków iinwestycyjnych funduszy są Ci, którzy najczęściej korzystają z ichusług.
"Brak zaufania jest wynikiem przesady, którą często posługiwałasię reklama" - komentuje Iwona Kubicz z On Board PR.
Raport pokazuje też, jak Polacy odczuwają konsekwencje kryzysufinansowego. Zaledwie 22% deklaruje poczucie wpływu kryzysu na ichsytuację. Nastroje są znacznie gorsze wśród osób korzystających zproduktów inwestycyjnych. Aż 52% osób deklaruje, że odczułokryzys.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 7-9 listopada 2008 rokuprzez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, 1023-osobowejlosowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
Dołącz do dyskusji: Polacy nie wierzą reklamom banków i instytucji finansowych