Polacy potrzebują Polskiego Radia
Polskie Radio to wiarygodne, obiektywne i rzetelne medium o bogatej, wysokiej jakości ofercie programowej – wynika z najnowszych badań Pentora
Badanie przeprowadzono techniką wywiadu telefonicznego na 800 osobowej, reprezentatywnej próbie Polaków powyżej 15 roku życia. Wynika z niego, że prawie 80% Polaków uważa radio za medium potrzebne współczesnemu człowiekowi. Oczekują od niego przede wszystkim muzyki oraz informacji.
Za co Polacy cenią Polskie Radio? Przede wszystkim za wysokiej jakości audycje tematyczne i publicystyczne, a także za wiarygodność, rzetelność i obiektywizm.
Niemal połowa respondentów widzi różnicę między radiem publicznym a stacjami komercyjnymi. Ponad 70% respondentów jest przekonanych, że publiczne radio jest potrzebne i nie można go zastąpić rozgłośniami komercyjnymi. Większość badanych zdecydowanie lepiej ocenia ofertę programową Polskiego Radia - ponad 60% badanych stwierdziło, że oferta ta jest szersza i ciekawsza. Aż 71% respondentów uważa Polskie Radio za bardziej obiektywne i wiarygodne w porównaniu z rozgłośniami komercyjnymi. Polskie Radio jest postrzegane również jako bardziej profesjonalne. Dwóch na trzech respondentów jest zdania, że jakość warsztatu dziennikarzy Polskiego Radia jest wyższa.
Podsumowanie:
- Radio publiczne wyróżnia się wyraźnie lepszą oceną audycji tematycznych i publicystycznych.
- Polskie Radio jest dużo bardziej cenione za wiarygodność, rzetelność i obiektywizm.
- Oferta programowa PR S.A. jest przez badanych zdecydowanie lepiej oceniana niż oferta rozgłośni komercyjnych.
- PR S.A. jest postrzegane jako bardziej profesjonalne niż rozgłośnie komercyjne – reprezentuje wyższy poziom dziennikarstwa.
- Polacy są zdania, że radio publiczne jest potrzebne i nie można go zastąpić rozgłośniami komercyjnymi.
- Do Polskiego Radia najbardziej przywiązani są starsi respondenci.
Dołącz do dyskusji: Polacy potrzebują Polskiego Radia