„Polityka” drożeje o 60 groszy, zachęca do prenumeraty cyfrowej
Od nowego numeru cena drukowanej wersji tygodnika „Polityka” rośnie z 7,90 do 8,50 zł. Kilka tygodni wcześniej taką podwyżkę wprowadził „Newsweek Polska”.
- Przyczyny? Oczywiście straty spowodowane przez pandemię, w tym spadek przychodów reklamowych o 40 proc., także rosnący koszt (i zaburzenia) dystrybucji. Do tego - co jest dziś losem prasy opozycyjnej - zwiększone koszty obsługi prawnej - wyliczyła redakcja „Polityki” w notce o podwyżce.
Zwróciła uwagę, że poprzednio cenę tygodnika podwyższono dwa lata temu. - Na szczęście możemy utrzymać bez zmian cenę prenumeraty wydania drukowanego (jeszcze przez kwartał) oraz dostępu do wydania cyfrowego „Polityki”. Gorąco namawiamy do subskrypcji - dodała.
W drugiej połowie sierpnia z 7,90 do 8,50 zł wzrosła cena egzemplarzowa „Newsweek Polska” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska.
Według danych ZKDP w czerwcu br. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Polityki” wynosiło 92 390 egz., o 0,48 proc. mniej niż rok wcześniej. Tytuł awansował na pozycję lidera wśród tygodników opinii, wyprzedzając „Gościa Niedzielnego”.
W ub.r. firma Polityka, wydająca też dwutygodnik „Forum”, zanotowała wzrost przychodów o 1,4 proc. do 37,29 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 5,5 proc. zysk netto poszedł w górę z 388,7 tys. zł do 1,44 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” drożeje o 60 groszy, zachęca do prenumeraty cyfrowej
Byłeś w ameryce?
amerykańska edycja była dostępna w Polsce.