Polkomtel: mniejszy zysk, 14 mln klientów. Tobias Solorz: skupiamy się na jakości
Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, zaprezentował swoje wyniki finansowe za 2011 rok.
Całkowity przychód Polkomtela wyniósł w 2011 roku 7,31 mld zł, w porównaniu do 7,67 mld zł w roku 2010. Zysk netto zmniejszył się w tym samym czasie z 1,16 mld zł do 1,04 mld zł.
EBITDA spółki wyniosła w 2011 roku 2,83 mld zł, wobec 2,92 mld zł w roku 2010. Z kolei udział EBITDA w przychodzie wzrósł z 38% do 38,7%.
"Firma nadal intensywnie pracuje nad poprawieniem rentowności operacyjnej. Dążąc do podniesienia efektywności, spółka rewiduje wszystkie koszty, z wyłączeniem tych dotyczących kluczowych obszarów działalności: obsługi klienta oraz rozwoju sieci. W 2011 roku operator dokonał konsolidacji submarek oraz zmodyfikował ofertę, dostosowując ją do potrzeb zarówno nowych, jak i dotychczasowych klientów: wprowadzono innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kosztów połączeń oraz wspierające korzystanie z mobilnego Internetu. Jednocześnie, dążąc do zwiększenia jakości i szybkości transmisji danych, intensywnie rozbudowywano sieć, a ofertę poszerzono o internet w technologii LTE. Dzięki temu w bieżącym roku Polkomtel bez wątpienia zwiększy przewagę technologiczną nad konkurencją" - podała spółka w komunikacie.
Polkomtel podał także, że na koniec 2011 roku z usług sieci komórkowej Plus korzystało 13,99 mln klientów.
"Wyniki za 2011 rok wyraźnie potwierdzają, że skupienie się w ostatnim okresie przez Polkomtel na jakości, a nie ilości, przynosi efekty. Pozycja numer jeden na rynku bardziej wartościowych klientów kontraktowych jest wciąż niezagrożona, a coraz większy udział transmisji danych w strumieniu przychodów uzasadnia potrzebę udostępniania coraz nowocześniejszych technologii, takich jak LTE, która po wprowadzeniu w ubiegłym roku w Plusie pozwoli na systematyczne poszerzanie atrakcyjnej oferty. Firma tak stabilna biznesowo i mająca przed sobą tak szerokie perspektywy rozwoju z pewnością może odegrać korzystną rolę dla polskiej gospodarki" - powiedział członek zarządu Tobias Solorz.
Polkomtel podał, że obserwuje stopniowy spadek zainteresowania tradycyjnymi usługami, takimi jak połączenia głosowe i wiadomości tekstowe, na rzecz usług opartych na transmisji danych. Wiąże się to z przechodzeniem znacznej części użytkowników oferty prepaid do segmentu klientów kontraktowych.
"Odzwierciedleniem tego zjawiska jest stały wzrost zainteresowania smartfonami, które stanowią obecnie niemal połowę aparatów kupowanych przez klientów Plusa, oraz zauważalny wzrost przychodów z transmisji danych. W obliczu tych tendencji Polkomtel zamierza położyć jeszcze większy nacisk na szybkie reagowanie na oczekiwania klientów, w tym także klientów biznesowych, zapewniając im nowoczesne usługi ułatwiające i usprawniające prowadzenie biznesu" - czytamy w raporcie.
Dołącz do dyskusji: Polkomtel: mniejszy zysk, 14 mln klientów. Tobias Solorz: skupiamy się na jakości