Polo TV na czele kanałów muzycznych. Viva traci, a MTV zyskuje
W marcu 2014 roku na pozycji lidera oglądalności wśród stacji muzycznych znalazło się Polo TV. Największy wzrost w segmencie odnotowało Kino Polska Muzyka, natomiast na przeciwnym biegunie znalazł się kanał ITV.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w marcu 2014 roku wyniósł 0,80 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 35,59 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się o 13,04 proc. do 0,52 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał o 12,50 proc. do poziomu 0,21 proc.
Oczko niżej uplasowała się stacja ITV, która zanotowała największy spadek w zestawieniu, wynoszący 44,44 proc. Jej średni udział w marcu br. uplasował się na poziomie 0,10 proc.
Z kolei największym wzrostem udziału - aż o 400 proc. do 0,05 proc. - pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, który awansował z miejsca dziewiątego na siódme.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęła Viva Polska, której średni wynik w marcu br. wyniósł 0,14 proc., po spadku o 36,36 proc.
Druga lokata przypadła stacji MTV Polska, której udział, wynoszący 0,09 proc., w porównaniu do marca ub.r. zwiększył się o 28,57 proc. Natomiast wynik trzeciego AXN Spin to 0,01 proc. (udział tego kanału się nie zmienił).
Stacja | Wszyscy 4+ | |||
marzec 2013 | marzec 2014 | |||
SHR % | SHR % | |||
Polo TV | 40 588 | 0,59% | 53 129 | 0,80% |
Eska TV | 31 861 | 0,46% | 34 885 | 0,52% |
4fun.tv | 16 738 | 0,24% | 13 722 | 0,21% |
ITV | 12 212 | 0,18% | 6 908 | 0,10% |
STARS.TV | 1 602 | 0,02% | 5 897 | 0,09% |
TV.DISCO | 6 161 | 0,09% | 4 255 | 0,06% |
Kino Polska Muzyka | 976 | 0,01% | 3 501 | 0,05% |
RBL.TV | 2 131 | 0,03% | 2 833 | 0,04% |
VH 1 | 2 527 | 0,04% | 2 035 | 0,03% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
VIVA Polska | 15 303 | 0,22% | 9 546 | 0,14% |
MTV Polska | 4 703 | 0,07% | 6 216 | 0,09% |
AXN Spin | 431 | 0,01% | 722 | 0,01% |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem w marcu 2014 roku także była stacja Polo TV, której udział wzrósł tutaj o 37,93 proc. do poziomu 1,20 proc.
Drugie miejsce należało do Eski TV (0,95 proc. udziału; do góry o 14,46 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,40 proc., - 6,98 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 275 proc.) pochwalić się mógł kanał Stars.tv. Z kolei najwięcej ex aequo straciły stacje ITV i TV.Disco - było to 40 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
marzec 2013 | marzec 2014 | |||
SHR % | SHR % | |||
Polo TV | 24 021 | 0,87% | 31 156 | 1,20% |
Eska TV | 22 766 | 0,83% | 24 735 | 0,95% |
4fun.tv | 11 858 | 0,43% | 10 321 | 0,40% |
ITV | 8 316 | 0,30% | 4 614 | 0,18% |
Stars.tv | 1 227 | 0,04% | 4 008 | 0,15% |
RBL.TV | 1 711 | 0,06% | 2 440 | 0,09% |
TV.DISCO | 4 137 | 0,15% | 2 382 | 0,09% |
Kino Polska Muzyka | 730 | 0,03% | 2 339 | 0,09% |
VH 1 | 1 814 | 0,07% | 1 407 | 0,05% |
Wirtualnemedia.pl | ||||
VIVA Polska | 11 224 | 0,41% | 6 779 | 0,26% |
MTV Polska | 3 690 | 0,13% | 4 848 | 0,19% |
AXN Spin | 320 | 0,01% | 400 | 0,02% |
Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele kanałów muzycznych. Viva traci, a MTV zyskuje