Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVN. Mecz Polska - Irlandia hitem października
W październiku br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Duży spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca drugiego na trzecie. Ratingowym hitem miesiąca był piłkarski mecz Polska - Irlandia.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2015 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2014 roku zmniejszył się jednak o 3,95 proc. i wyniósł 12,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycję (z trzeciej) awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 11,42 proc. do 12,29 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był wiceliderem. Jego wynik w porównaniu do października ub.r. zmalał o 15,47 proc. do 11,15 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.
Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,45 proc. udziału; w dół o 6,73 proc.). Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,69 proc. w październiku 2014 roku do 44,77 proc. w październiku 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,53 proc., po wzroście o 39,53 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,51 proc.; wzrost o 25,81 proc.), TVN24 (3,32 proc.; do góry o 23,88 proc.), TVN7 (3,19 proc.; w dół o 3,92 proc.), TV Puls (2,93 proc.; w dół o 6,09 proc.) i Puls 2 (1,59 proc.; w górę o 5,30 proc.).
Wszyscy 4+ |
01.10-31.10.2014 r. |
01.10-31.10.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
843 817 |
13,41% |
839 568 |
12,88% |
2 |
TVP1 |
693 954 |
11,03% |
800 960 |
12,29% |
3 |
TVN |
830 193 |
13,19% |
726 324 |
11,15% |
4 |
TVP2 |
570 328 |
9,06% |
550 399 |
8,45% |
5 |
TVP INFO |
159 378 |
2,53% |
229 785 |
3,53% |
6 |
TV4 |
175 326 |
2,79% |
228 690 |
3,51% |
7 |
TVN24 |
168 669 |
2,68% |
216 511 |
3,32% |
8 |
TVN7 |
209 181 |
3,32% |
207 894 |
3,19% |
9 |
TV PULS |
196 448 |
3,12% |
191 062 |
2,93% |
10 |
Puls 2 |
94 853 |
1,51% |
103 739 |
1,59% |
11 |
TTV - Twoja Telewizja |
82 891 |
1,32% |
96 398 |
1,48% |
12 |
TVP Seriale |
80 195 |
1,27% |
95 607 |
1,47% |
13 |
Polsat2 |
101 499 |
1,61% |
90 163 |
1,38% |
14 |
TV6 |
65 692 |
1,04% |
82 951 |
1,27% |
15 |
Polsat News |
60 504 |
0,96% |
70 637 |
1,08% |
16 |
TVP Rozrywka |
55 201 |
0,88% |
68 555 |
1,05% |
17 |
TVP Regionalna |
61 124 |
0,97% |
67 145 |
1,03% |
18 |
Stopklatka |
42 654 |
0,68% |
54 118 |
0,83% |
19 |
Polo TV |
39 276 |
0,62% |
50 846 |
0,78% |
20 |
Polsat Sport |
40 913 |
0,65% |
50 092 |
0,77% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,30 proc., po spadku o 2,72 proc.
Zaś na drugie miejsce spadł tutaj TVN. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 11,58 proc. do 13,21 proc. Stacja ta straciła najwięcej w top 10.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,28 proc udziału; do góry o 7,39 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,27 proc., w dół o 3,07 proc.).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TVN24 - było to 24,76 proc. do 2,57 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.10-31.10.2014 r. |
01.10-31.10.2015 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
367 333 |
14,70% |
371 982 |
14,30% |
2 |
TVN |
373 305 |
14,94% |
343 753 |
13,21% |
3 |
TVP1 |
192 654 |
7,71% |
215 531 |
8,28% |
4 |
TVP2 |
187 514 |
7,50% |
189 229 |
7,27% |
5 |
TV4 |
79 493 |
3,18% |
102 286 |
3,93% |
6 |
TVN7 |
80 654 |
3,23% |
92 254 |
3,55% |
7 |
TV PULS |
96 525 |
3,86% |
91 650 |
3,52% |
8 |
TVN24 |
51 570 |
2,06% |
66 806 |
2,57% |
9 |
Puls 2 |
41 388 |
1,66% |
49 370 |
1,90% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
37 908 |
1,52% |
45 191 |
1,74% |
11 |
TVP Seriale |
32 451 |
1,30% |
44 593 |
1,71% |
12 |
TV6 |
31 165 |
1,25% |
41 785 |
1,61% |
13 |
TVP INFO |
25 545 |
1,02% |
41 066 |
1,58% |
14 |
Polsat2 |
42 205 |
1,69% |
35 620 |
1,37% |
15 |
Polo TV |
23 201 |
0,93% |
31 330 |
1,20% |
16 |
TVP Rozrywka |
22 044 |
0,88% |
26 999 |
1,04% |
17 |
Stopklatka |
17 899 |
0,72% |
23 619 |
0,91% |
18 |
TVN Style |
23 125 |
0,93% |
22 146 |
0,85% |
19 |
Polsat News |
19 964 |
0,80% |
21 609 |
0,83% |
20 |
Eska TV |
24 746 |
0,99% |
21 024 |
0,81% |
Na drugiej podstronie dane najchętniej oglądanych programów
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVN. Mecz Polska - Irlandia hitem października