Polscy internauci stają się prosumentami
Ponad połowa internautów sugeruje się opiniami innych użytkownikówsieci podejmując decyzję zakupową - wynika z badania Gemius SA.Największy wpływ na decyzję mają komentarze na aukcjach oraz opiniew sklepach internetowych.
Aż 82% internautów spotkało się z opiniami innych użytkownikówna temat marek, produktów i usług, które kupili lub o którychsłyszeli. Głównym źródłem tych informacji są opinie na aukcjach i wsklepach internetowych. Wyprzedzają one porównywarki cen, apozostawiają w tyle fora i listy dyskusyjne, portalespołecznościowe czy blogi.
O roli opinii innych użytkowników w procesie zakupowym stanowifakt, że 67% internautów trafia na nie w momencie planowaniazakupu. Ponad połowa badanych uznała, że informacje te są pomocnew podjęciu decyzji zakupowej.
Badanie zostało przeprowadzone między 4 a 10 grudnia nareprezentatywnej grupie 1500 internautów powyżej 14. rokużycia.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci stają się prosumentami