Polscy prepaidowcy: ceny i darmowe doładowania najważniejsze, co czwarty rozważa zmianę sieci
Dla użytkowników telefonicznych ofert prepaid najistotniejsze są ceny usług oraz darmowe lub dodatkowe minuty i SMS-y. Nad zmianą operatora zastanawia się co czwarta osoba, najczęściej uzasadniając to atrakcyjniejszą ofertą konkurencyjnej sieci.
Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że ceny połączeń i SMS-ów jako bardzo ważny czynnik telefonicznych ofert prepaidowych wskazuje aż trzy czwarte ich użytkowników. Ponad połowa wymienia darmowe minuty i SMS-y, a prawie połowa - jakość obsługi klienta.
Użytkownicy taryf prepaid najbardziej chcieliby być nagradzani za lojalność przez sieci darmowymi doładowaniami oraz pakietami minut i SMS-ów. Znacznie mniej popularne w tym kontekście są tańsze telefony, bezpłatny internet oraz darmowe aplikacje.
Co piąty użytkownik w ogóle nie kontaktuje się z biurem obsługi klienta, a co drugi robi to rzadziej niż co kwartał.
Osoby kontaktujące się z biurem obsługi klienta znacznie bardziej są zadowolone z uprzejmości konsultantów niż ich wiedzy, jasności przekazywania informacji oraz skuteczności w rozwiązywaniu problemów.
56 proc. użytkowników ofert prepraidowych nie rozważa zmiany ich operatora, natomiast zastanawia się nad tym 25 proc. osób. Zdecydowanie najsilniejszym bodźcem do takiej zmiany jest lepsza oferta w konkurencyjnej sieci.
Badanie zostało przeprowadzone techniką wywiadów internetowych CAWI od 29 czerwca do 16 lipca br. wśród 1044 respondentów, które posiadają telefon na kartę u jednego z czterech operatorów: Plus, T-mobile, Orange i Play. Respondentami byli uczestnicy epanel.pl - serwisu internetowego prowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Dołącz do dyskusji: Polscy prepaidowcy: ceny i darmowe doładowania najważniejsze, co czwarty rozważa zmianę sieci
Nowa oferta z przyszłością. ;)