Polscy studenci znów najlepsi w Europie w konkursie Google
Zespół studentów warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej został europejskim laureatem konkursu Google Online Marketing Challenge. Team z SGH osiągnął taki rezultat trzeci raz z rzędu.
Tegoroczna drużyna Szkoły Głównej Handlowej składała się z Anny Bowżyk, Marcina Pogroszewskiego, Łukasza Lewandowskiego i Karola Chilimoniuka (na zdjęciu), a jej opiekunem naukowym był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. W konkursie Google Online Marketing Challenge mieli za zadanie - podobnie jak inne zespoły z całego świata - nawiązać współpracę z lokalną firmą, opracować dla niej strategię marketingową w internecie i przeprowadzić skuteczną trzytygodniową kampanię reklamową AdWords za kwotę 200 dolarów. Uczestnicy, działający w maksymalnie sześcioosobowych zespołach, przygotowywali dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz zalecali działania marketingowe na przyszłość.
Drużyna z SGH przeprowadziła kampanię firmy Adrenalina Park z Dolnego Śląska informującą potencjalnych klientów o jej ofercie oraz zachęcającą ich do odwiedzenia jej strony www i rejestracji w celu uzyskania kuponu zniżkowego (patrz grafika poniżej). Przez trzy tygodnie w wyszukiwarce Google komunikat reklamowy został wyświetlony 20 tysiącom osób, z których co dziesiąta przeszła na stronę firmy, a 160 osób zarejestrowało się, aby otrzymać kupon zniżkowy.
W nagrodę studenci SGH otrzymają nowoczesne laptopy i odwiedzą siedzibę Google w Dublinie. Ponadto w tegorocznej edycji Google Online Marketing Challenge do półfinału dotarli studenci informatyki stosowanej z Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Ogółem w konkursie wzięło udział 15 tys. uczestników z 70 krajów, tworzących w sumie ponad 3 tys. zespołów.
Dołącz do dyskusji: Polscy studenci znów najlepsi w Europie w konkursie Google