Powstaje Polska Organizacja Reklamodawców
Trwają prace nad utworzeniem w Polsce lokalnej organizacji World Federation Advertisers (WFA). Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl będzie funkcjonowała pod nazwą Polska Organizacja Reklamodawców (POR). Jej powstanie koordynuje Elżbieta Gorajewska, była szefowa firmy badawczej Nielsen, obecnie niezależna konsultantka.
Cele POR określone są w statucie i skupiają się wokół: reprezentowania interesów reklamodawców, prowadzenie odpowiedzialnej współpracy z mediami, agencjami, firmami współpracującymi z marketerami. Wspieranie i współdziałanie z innymi podmiotami w kształtowanie rynku badań mediowych i badań konsumenckich, takimi jak IAA, IAB Polska, Rada Reklamy i SAR. Wspieranie komunikacji odpowiedzialnej społecznie i środowiskowo. Wprowadzanie i propagowanie na polskim rynku inicjatyw i best practices zainicjowanych przez globalne WFA.
- Termin startu będzie zależał od zakończenia kwestii formalnych, podpisania uzgodnionych dokumentów i decyzji KRS - przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Elżbieta Gorajewska.
W projekt zaangażowane m.in. PepsiCo, Henkel, BNP Paribas
Nasz rozmówczyni dodaje, że powołanie WFA w Polsce ma swoją historię. Zaznacza, że w ostatnim etapie wszystko stało się możliwe dzięki zaangażowaniu kilku marketerów, głównie Anny Dzierzędzkiej, planning i media director CE PepsiCo i Aleksandry Gawlas, dyrektorki marketingu i digital w Henkel Polska. Do nich dołączyły kolejne osoby min. Piotr Bobrycki (Dr Oetker), Damian Ludke (Blue Media), Marek Zaborowski (BNP Paribas), a następnie kolejne firmy, wśród których są m.in. L'Oreal, Kompania Piwowarska, Credit Agricole, Nestle, T-Mobile, H&M, Haleon, Wedel.
- Dzięki tym firmom i osobom udało nam się zorganizować, przygotować i uzgodnić statut organizacji, przygotować wszystkie niezbędne dokumenty do założenia organizacji pracodawców, bo taką formę będzie miała nasza organizacja - podkreśla Elżbieta Gorajewska.
Polska Organizacja Reklamodawców jest otwarta na nowych członków. - Im więcej firm tym większa siła, a silny niezależny głos reklamodawców jest bardzo potrzebny i oczekiwany od dawna na naszym rynku. Po zarejestrowaniu organizacji wraz z członkami założycielami będziemy czekali na nowych członków organizacji - dodaje nasza rozmówczyni.
POR będzie finansowana ze składek członkowskich. Organizacja nie ma planów budowy dużego biura. - Na początku chcemy skupić się na budowie organizacji i realizacji statutowych celów - dodaje Elżbieta Gorajewska.
26 lat w Nielsenie
Elżbieta Gorajewska do połowy ub.r. związana była z firmą badawczą Nielsen. Pracę w niej rozpoczęła w 1996 roku. Do połowy 2019 roku pełniła w niej funkcję dyrektorki zarządzającej. Wówczas na stanowisku tym zastąpiła ją Agnieszka Gosiewska.
Wtedy Elżbieta Gorajewska tłumaczyła, że przechodzi na emeryturę. Pozostała jednak w Nielsenie w roli doradcy. W połowie 2022 roku zakończyła współpracę z Nielsenem. Od tego czasu jest niezależną konsultantką.
Przed dołączeniem do Nielsena Elżbieta Gorajewska przez sześć lat pracowała w firmie badawczej GfK Polonia. Najpierw była tam media&advertising research managerem, a potem media research managerem.
Dołącz do dyskusji: Powstaje Polska Organizacja Reklamodawców