Polska reklama online: dominują double billbord, rectangle i preroll
Na polskim rynku najwięcej emisji kreacji online odnotowuje się w branżach: handlowej, telekomunikacyjnej i finansowej. Te same branże są w pierwszej trójce rankingu udziału kampanii realizowanych online. Natomiast najczęściej wykorzystywanymi formatami kreacji reklamowych w internecie są double billbord, rectangle oraz preroll - wynika z badania gemiusAdMonitor.
W III kwartale 2011 r. najwięcej emisji kampanii online odnotowano w branży handlowej (24,4 proc.), telekomunikacyjnej (20,3 proc.) oraz finansowej (15,7 proc.). To kolejny kwartał, gdzie dla wymienionych branż odnotowano największy udział emisji reklam online.
Sektory, w których odnotowano najwięcej emisji
Źródło: Raport gemiusAdMonitor za II i III kwartał 2011 r.
Autorzy raportu przeanalizowali, w których z branż kampanie online osiągają najwyższe średnie wskaźniki CTR (Click Through Ratio). W III kwartale 2011 r. były to: "czas wolny" (1,72 proc.), "higiena i pielęgnacja" (1,2 proc.) oraz "żywność" (0,78 proc.). Dla porównania w II kwartale najwyższe wskaźniki CTR odnotowano w branży "podróże i turystyka, hotele i restauracje" (0,71 proc.), "higiena i pielęgnacja" (0,71 proc.) oraz "żywność" (0,68 proc.).
W III kwartale najpopularniejszą formą kreacji reklamowych online był (podobnie jak w II kw.) double billbord 750x200 (35,5 proc.). Na kolejnych miejscach pod względem częstości użycia wśród wszystkich kreacji uplasowały się rectangle 300x250 (13,4 proc.) oraz preroll stosowany w reklamie wideo (11,7 proc.).
Z kolei najwyższy wskaźnik CTR odnotowano dla takich kreacji reklamowych, jak preroll (1,94 proc.), tapeta (1,75 proc.) oraz poplayer (1,67 proc.).
W III kwartale, w stosunku do poprzednich, odnotowano wzrost średnich wartości CTR zarówno dla najpopularniejszych form kreacji, jak i analizowanych branż, z których wywodzą się reklamodawcy.
Raport gemiusAdMonitor przygotowywany jest na podstawie danych zgromadzonych w badaniu gemiusDirectEffect.
Dołącz do dyskusji: Polska reklama online: dominują double billbord, rectangle i preroll