Polski rynek odzieżowy był wart 22,2 mld zł w 2013 r., w górę sieci dyskontowe
Rynek odzieżowy w Polsce osiągnął wartość 22,2 mld zł w 2013 roku, co stanowiło wzrost o 3,6 proc. w porównaniu do roku 2012 - wynika z raportu PMR.
Polski rynek odzieżowy ulega ciągłej konsolidacji. Podczas gdy w 2010 roku dziesięć największych detalistów odzieżowych realizowało 31 proc. sprzedaży rynku, to w 2013 roku ich udział wzrósł do 42 proc.
Najmocniej rosną najwięksi gracze, w tym LPP, Inditex i H&M, którzy w ostatnich latach jeszcze bardziej umocnili swoją rynkową pozycję.
Z roku na rok coraz większy udział w rynku odzieżowym zyskują sieci dyskontowe. W 2013 r. sprzedaż trzech największych z nich wzrosła o 17 proc., przy wzroście liczby placówek o 12 proc. Liderem segmentu jest sieć sklepów przemysłowych Pepco, która rośnie w tempie 70-80 otwarć rocznie. W kwietniu 2014 r. firma otworzyła pięćsetny sklep, a docelowo chce mieć ich w Polsce 600.
Rosnąca popularność sieci dyskontowych została potwierdzona również w badaniu konsumenckim przeprowadzonym na potrzeby raportu PMR. W porównaniu do poprzedniej edycji zmniejszył się odsetek osób wskazujących na sklepy markowe w centrach handlowych jako miejsce zakupu odzieży, a zwiększył udział tych wybierających sklepy z dyskontową odzieżą - w obu przypadkach o 4 pkt. proc.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek odzieżowy był wart 22,2 mld zł w 2013 r., w górę sieci dyskontowe