SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski rynek reklamowy rośnie jak na drożdżach

W pierwszym półroczu 2007 roku szacowana wartość netto rynkureklamowego wyniosła 3 miliardy 130 milionów złotych wynika znajnowszego raportu domu mediowego Starlink. W takim samym okresieub.r. rynek reklamowy był wyceniany na 2,8 miliarda zł.

Najwyższą dynamiką, w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r.cechowały się reklama internetowa (+39,6 proc.), reklama kinowa(+13,6 proc.) oraz telewizja (+13,1 proc.). Poniżej średniejrynkowej rosły nakłady na reklamę w radiu (+2,9 proc.), wmagazynach (3,1 proc.), oraz w dziennikach (1,4 proc.).

- Internet nieznacznie wyhamował, ale jest to jedynie efektbardzo wysokiej bazy z ub.r. Jeśli chodzi o telewizję, dynamikajest wypadkową nie tylko zwiększonych inwestycji reklamodawców, alerównież wzrostu cen w tym medium - mówi Tomasz Chełmecki, dyrektorzarządzający Starlinka.

Wśród sektorów rynkowych największą dynamiką charakteryzowałysię: finanse i usługi marketingowe (+23 proc.), telekomunikacja(+21 proc.) oraz środki inwestycyjne (+20 proc.). Najwyższy wzrostwolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: finanse i usługimarketingowe (+54,7 mln zł), telekomunikacja (+54,6 mln zł) orazhigiena i pielęgnacja ciała (+35,2 mln zł).

- Analizując wydatki w sektorze finanse i usługi, dochodzimy downiosku, że niewątpliwie mamy do czynienia z długofalowym trendem.Polacy mają więcej w portfelach, a instytucje finansowe zachęcajądo różnych form inwestycji oraz zaciągania kredytów. Polacypokochali fundusze inwestycyjne i nadal biorą kredyty mieszkaniowe.W przypadku telekomunikacji, na pewno istotnym bodźcem wzrostu byłowprowadzenie na rynek nowej marki telefonii komórkowej Play. Trzebateż pamiętać, że w ub.r. nakłady reklamowe w tym sektorze rosłybardzo wolno. - tłumaczy Tomasz Chełmecki. W I półroczu b.r.jedynie sektor rozrywka, kultura, edukacja odnotował spadek (-3proc.) szacowanych inwestycji reklamowych. Uzasadnieniem jest m.in.brak zmasowanych kampanii związanych z promocją mediów, a trzebapamiętać, że w ub.r. kampanię launchową prowadził "Dziennik". -Należy się jednak spodziewać, że w tym sektorze wydatki wzrosną jużw II półroczu br., jeśli tylko zapowiadane na jesień debiutyprasowe i telewizyjne rzeczywiście będą miały miejsce - uważaChełmecki.

Estymacje Starlinka opierają się m.in. na danych firmyExport Monitor, która rozpoczęła monitorowanie kilku dodatkowychstacji telewizyjnych i radiowych, co w istotny sposób wpłynęło napoziom wzrostu wartości rynku. Bez nowo monitorowanych stacjiwzrost względem I półrocza 2006 r. wyniósł 10 proc. (jeśli jednakweźmiemy je pod uwagę dynamika osiągnęła poziom 11,8proc.).

Dołącz do dyskusji: Polski rynek reklamowy rośnie jak na drożdżach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl