Polskie firmy w internecie: 80 proc. ma własną stronę, ale tylko 34 proc. inwestuje w reklamy
97 proc. polskich firm korzysta z internetu, 91 proc. wykorzystuje pocztę elektroniczną, 80 proc. ma własną stronę internetową, prawie połowa promuje się w mediach społecznościowych, ale tylko 34 proc. podmiotów inwestuje w reklamę graficzną w sieci - wynika z raportu IAB, Ministerstwa rozwoju i PwC.
Raport dotyczący aktywności polskiego biznesu w internecie został przygotowany wspólnie przez IAB Polska, Ministerstwo Rozwoju oraz PwC. Według szacunków obecnie 97 proc. firm w Polsce korzysta z internetu, choć aktywność podmiotów w różnych segmentach sieci nie jest jednakowa.
W kontaktach z klientami większość (91 proc.) przedsiębiorstw używa poczty elektronicznej, 80 proc. prowadzi własną stronę internetową. Najmniej popularna w kontaktach z klientami jest firmowa aplikacja mobilna.
Obecnie 45 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich towarów i usług w internecie. Oznacza to wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2014, gdy tego rodzaju działalność deklarowało 36 proc. podmiotów.
Firmy coraz poważniej traktują kwestie pochodzących z internetu informacji, które mogą wpłynąć na rozwój sprzedaży. 44 proc. podmiotów zbiera i analizuje dane na temat klientów, a 42 proc. deklaruje śledzenie stron internetowych m.in. po to, by śledzić aktywność swoich konkurentów.
Wśród polskich przedsiębiorców coraz powszechniejszy jest obrót fakturami elektronicznymi, choć wciąż nie jest to dominująca forma rozliczeń z klientami i partnerami. Z e-faktur korzysta dzisiaj 26 proc. firm, ale najbardziej powszechny jest używanie zarówno elektronicznych, jak i papierowych faktur – w ten sposób działa wciąż 40 proc. podmiotów.
Raport podkreśla, że choć polski biznes jest coraz mocniej obecny w sieci, to wciąż w niedostatecznym stopniu wykorzystuje możliwości marketingu i reklamy w segmencie cyfrowym. 37 proc. firm reklamuje się w serwisach społecznościowych, 34 proc. inwestuje w reklamę graficzną, a wciąż tylko 12 proc. podmiotów decyduje się reklamować za pomocą wideo.
W kwestii wykorzystywania mediów spolecznościowych w kontaktach z klientami najwięcej firm deklaruje chęć osiągnięcia celów informacyjnych (89 proc.), a 72 proc. podkreśla interakcję z klientami. Najpopularniejszym kanałem społecznościowym jest wśród przedsiębiorców Facebook (90 proc.), który wyprzedza YouTube (46 proc.) oraz Twittera (34 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polskie firmy w internecie: 80 proc. ma własną stronę, ale tylko 34 proc. inwestuje w reklamy
Szczególnie w Europie i na świecie (Francja, Belgia, Szwajcaria, Rumunia, Włochy, Hiszpania, Kanada, Polska, Portugalia, Luksemburg, Gujana, Réunion, Majotta, Gwadelupa, Martynika, Polinezja Francuska, Nowa Kaledonia ...) , Mam do dyspozycji pożyczkę w wysokości od 3 000 do 500 000 euro z bardzo prostymi warunkami w wysokości 3%. Robię również inwestycje i pożyczki między osobami wszelkiego rodzaju. Oferuję kredyty w krótkim, średnim i długim okresie. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się ze mną bezpośrednio na mój adres e-mail: angeg3852jesusemoi@gmail.com