Polskie Radio podnosi ceny reklam
Z początkiem lutego wzrosną ceny reklam we wszystkich stacjach Polskiego Radia. Nadawca chce bowiem oferować reklamodawcom podobne rabaty, jak rozgłośnie komercyjne.
Dostosowanie polityki rabatowej do sytuacji panującej na rynku – tak Agencja Reklamy Polskiego Radia uzasadnia podwyższenie cen brutto spotów w Jedynce i Trójce. – Decydując się na dopasowanie cenników brutto do poziomu cenników naszej konkurencji, chcemy uzyskać nie tylko większą przejrzystość branży, ale przede wszystkim efektywniej wykorzystywać szanse rynkowe – opisuje Kamila Wałczyk, dyrektor Agencji Reklamy PR.
Koszty reklam w Jedynce i Trójce wzrosną też w ujęciu netto – średnio o 9,8 proc. w paśmie 6:00-20:00 od poniedziałku do piątku. Publiczny nadawca argumentuje, że Trójka w ostatnim roku zanotowała znaczący wzrost słuchalności, natomiast ceny reklam w Jedynce nie były zmieniane od 2007 roku, więc obecna podwyżka wynika częściowo z inflacji mediowej na rynku radiowym w ostatnich latach.
Wzrost cen reklam w Czwórce Agencja Reklamy PR uzasadnia „dostosowaniem do możliwości budowania zasięgu w grupach komercyjnych, m.in. w grupie: osób w wieku 16-49 lat”. Natomiast zmiana cennika w Dwójce będzie mieć charakter czysto techniczny.
Jednocześnie Agencja Reklamy PR zmodyfikuje swoją politykę handlową. Mnożniki długości spotów zostaną ujednolicone do wartości obowiązujących obecnie dla cen reklam w Trójce i Jedynce. – Mamy nadzieję, że ta transparentność zwróci uwagę klientów na nasze koszty dotarcia, które pozostają jednymi z najniższych w grupach, do których nasze stacje są kierowane – podkreśla Kamila Wałczyk.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio podnosi ceny reklam