Krzysztof Czabański: nie widzę żadnego powodu, żeby Rada Mediów Narodowych zajmowała się Polskim Radiem
Wiosenna ramówka Trójki została skrytykowana i odrzucona większością głosów członków rady programowej Polskiego Radia. Mimo to Rada Mediów Narodowych nie zajmie się tym tematem na swoim posiedzeniu. - Nie widzę żadnego powodu, żeby Rada Mediów Narodowych zajmowała się Polskim Radiem - odpowiada Krzysztof Czabański, szef RMN portalowi Wirtualnemedia.pl.
Podczas ostatniego posiedzenia rady programowej Polskiego Radia odrzucono propozycję programową na wiosnę dla Programu Trzeciego. 10 członków było przeciw, a dwie osoby wstrzymały się od głosu.
Poseł PiS i przewodniczący rady programowej Marek Suski przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że „ramówka była tak słaba, że nie dało się jej obronić”. - Przewiduję kolejne specjalne posiedzenie poświęcone Programowi Trzeciemu Polskiego Radia – skomentował.
Czabański: nie widzę powodu, by RMN zajmowała się Polskim Radiem
Postanowiliśmy zapytać Krzysztofa Czabańskiego, przewodniczącego Rady Mediów Narodowych o to, czy Rada Mediów Narodowych wobec krytycznej oceny rady programowej zajmie się sytuacją w Polskim Radiu. Do jej obowiązków należy powoływanie i odwoływanie władz mediów publicznych, ale cyklicznie spotyka się także z zarządami, by oceniać sytuację w spółkach.
- Rada Programowa to ciało konsultacyjno-doradcze, służące swoimi opiniami zarządowi spółki w obszarze wyłącznie programowym. Sam z zaciekawieniem czekam na ich konkretne propozycje programowe, dotyczące programu 3 PR. Rozumiem, że niebawem złożą je zarządowi na piśmie, jak nakazuje ład korporacyjny. Wszystko, co będzie w nich interesujące, zarząd, jak sądzę, starannie rozważy – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański.
Zaznacza, że osobiście liczy na wzajemne korzyści ze współpracy rady programowej z zarządem. - Rada wyraża umotywowane opinie w sprawach programowych (nie personalnych i nie zarządczych), a zarząd podejmuje decyzje, jakie uznaje za korzystne dla radia. W tej sytuacji nie widzę żadnego powodu, żeby Rada Mediów Narodowych zajmowała się Polskim Radiem – stwierdza szef RMN.
Wiosną sporo zmian
W wiosennej ramówce Trójki zabraknie „Winien i ma” (w piątki od 9.00 do 10.00); „Świat i ludzie” (w soboty od 14.00 do 15.00); „Muzycznej Poczty UKF” (od poniedziałku do czwartku od 9.00 do 9.50) oraz „Trójkowo Rockowo” (od poniedziałku do czwartku między 10.00 a 11.00).
W sobotę "Audycja Podzwrotnikowa" Wojciecha Cejrowskiego zostanie wydłużona do 2 godzin (10.00-12.00) ze względu na "dużą popularność” (więcej o całej ramówce piszemy tutaj).
Zadaniem postawionym przed zespołem Trójki ma być „budowanie audytorium w grupie młodszych słuchaczy określanych jako: 30+, aktywni, poszukujący, zaangażowani".
W pierwszym kwartale br. Trójka spadła z czwartej na jedenastą lokatę w rankingu stacji radiowych według badania Radio Track Kantar Polska. Jej wynik zmniejszył się o 3,2 pkt. proc. (zdecydowanie najbardziej w zestawieniu) do 2,1 proc. Jest to drugi najniższy udział stacji w historii badania Radio Track (rekordowo niski udział Trójka miała w fali grudzień 2020-luty 2021 - 1,9 proc.). Trójkę w pierwszym kwartale br. oprócz Jedynki i Audytorium 17 wyprzedziły także takie stacje, jak: RMF MAXXX, VOX FM, Złote Przeboje, Antyradio i TOK FM.
Dołącz do dyskusji: Krzysztof Czabański: nie widzę żadnego powodu, żeby Rada Mediów Narodowych zajmowała się Polskim Radiem