SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskie Radio z muzyką, fotografią i książką reklamuje się w wersji cyfrowej (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa informująca o cyfryzacji Polskiego Radia. Akcję, prowadzoną w telewizji, radiu, internecie i prasie, przygotowały firmy Isobar Polska i Carat Polska.

Reklamy podkreślają, że o ile z muzyki, fotografii i książek od wielu lat można korzystać w wersji cyfrowej, o tyle w przypadku radia do niedawna było to w Polsce niemożliwe.

W br. Polskie Radio zaczęło jednak nadawać w technologii cyfrowej DAB+ - w sierpniu we Wrocławiu i Szczecinie, a w październiku w Łodzi i Opolu (więcej na ten temat). Nadawca prowadzi przetargi związane z nadawaniem w kolejnych aglomeracjach - postępowania dotyczące Koszalina, Olszyna i Zielonej Góry, Białegostoku, Lublina, Rzeszowa, Gdańska, Kielc, Krakowa i Poznania wygrał Emitel (więcej o tym).

W reklamach pojawia się też informacja o przypadającym w przyszłym roku 90-leciu istnienia Polskiego Radia - przetarg na osobną komunikację reklamową tego jubileuszu wygrała agencja Communication Unlimited (więcej na ten temat).

- Radio cyfrowe jest zaawansowaną technologicznie odpowiedzią na stały wzrost oczekiwań słuchaczy, szczególnie jeśli chodzi o możliwość udostępnienia coraz bardziej atrakcyjnego contentu. Do naszych słuchaczy będą docierać pełniejsze i bardziej urozmaicone treści - przekonuje Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

Akcja reklamowa od 20 grudnia jest prowadzona w telewizji (kanały główne i tematyczne z oferty TVP, TVN i Polsatu), prasie („Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”), internecie (WP.pl, Onet.pl, Interia.pl) oraz radiu (wszystkie stacje Polskiego Radia).

Do 18 stycznia potrwa obecna odsłona teaserowa, potem nastąpią dwa kolejne etapy.


Strategią i kreacją kampanii oraz produkcją spotów zajęła się agencja Isobar Polska, a za planowanie i zakup mediów odpowiadają dom mediowy Carat Polska (telewizja) oraz Polskie Radio (pozostałe media).

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio z muzyką, fotografią i książką reklamuje się w wersji cyfrowej (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
radiowy
Tralalala... "ciekawy content" to by mogli robić dotychczasowi dziennikarze, gdyby im wciąż nie obcinać honorariów i nie zawalać dodatkową robotą. Cyfryzacja ma jeden plus - pozwoli Dwójce, Czwórce i nowym programom być wreszcie OGÓLNOPOLSKIMI. A nie do słuchania w wybranych miejscowościach i internecie.
Tyle.
odpowiedź
User
stabby
Etap teaserowy jest rozwleczony i niezrozumiały. Jestem z Trójmiasta. Od nowego roku mamy już DAB+. Na publicznych antenach ciągle słyszę to dukające dziecko symbolizujące czytanie e-booka, nie słyszę natomiast przekazu o tym, że włączono nadajniki w kolejnej części kraju. Idę do sklepu wiodącej sieci hipermarketowej ze sprzętem RTV i... nie mają ŻADNEGO odbiornika w ofercie. Sprzedawcy patrzą na mnie jak na wielbłąda. Przedziwne, że kampania nie ma aspektu partnerstwa z producentami/sprzedawcami radioodbiorników. Po co mi DAB+, skoro po pierwsze nie wiem, że nadaje, po drugie nie mam na czym go słuchać?
odpowiedź
User
Wiesiek
Kampania wyjątkowo słaba. Ludzie nie rozumieją, że chodzi w niej o CYFROWE radio, bo lektor mówi cały czas o cyfrowej książce, muzyce czy fotografii, a później pyta o radio – bez słowa "cyfrowe". Większość osób myśli, że chodzi o podkreślenie wielowiekowej tradycji radia jako medium w ogóle, na zasadzie kontrastu z technologiami cyfrowymi, które też najmłodsze nie są (choć "nowoczesne"). Poza tym w kampanii jest błąd, bo mówi ona, że "cyfrowa muzyka ma już ponad 20 lat". Nie wiem, o jaką cyfrowość chodzi, bo np. płyta CD-Audio, gdzie zapis jest wyłącznie cyfrowy, została wymyślona pod koniec lat 70, a zaprezentowana światu w 1982 roku. Czyli ponad 33 lata temu. Jeśli zagłębić by się jeszcze dalej i zacząć analizować historię kodowania PCM użytego na płytach CD-Audio, dojdziemy do roku II wojny światowej i laboratoriów Bella. Skąd więc wzięło się to 20 lat? Doprawdy nie wiem.
odpowiedź