Filmweb dominuje wśród serwisów o filmach i serialach. W dół sekcje WP, TVN.pl i naEkranie.pl
W polskim internecie zdecydowanie najpopularniejszą stroną o filmach i serialach jest Filmweb.pl, dominujący zwłaszcza pod względem liczby odsłon. W skali roku spore spadki zanotowały dział filmowy WP.pl, strony serialu i programów na TVN.pl i naEkranie.pl, natomiast bardzo dużo zyskała sekcja Cinema na Eska.pl.
W czerwcu br. Filmweb.pl odwiedziło 6,61 mln realnych użytkowników, czyli 24,25 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 132,4 mln odsłon, a każdy spędził na nim średnio 12 minut i 52 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Filmweb zanotował ponad dwa razy więcej użytkowników niż zajmujące kolejne pozycje Teleshow.wp.pl (2,83 mln) i Film.onet.pl (2,74 mln). Ma też wyraźną przewagę pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzającego - na żadnej z pozostałych witryn z zestawienia ten wskaźnik nie osiągnął 10 minut, a po ponad 8 minut miały sekcja Cinema na Eska.pl (9 minut i 47 sekund), Światseriali.interia.pl (8 minut i 34 sekundy) oraz Teleshow.wp.pl (8 minut i 6 sekund).
Z kolei pod względem liczby odsłon Filmweb deklaruje konkurencję - zanotował 132,4 mln odsłon, a pozostałe 10 witryn z rankingu łącznie miało 70 mln.
W zestawieniu jest kilka sekcji tematycznych portal horyzontalnych: po dwie witryny WP.pl (Teleshow i Film) i Interii (Świat Seriali i Film), a także Film.onet.pl, Eska.pl - cinema i Superseriale.se.pl. Teleshow.wp.pl miał 2,83 mln użytkowników i 14,69 mln odsłon, a Światseriali.interia.pl przy 1,72 mln odwiedzających zanotował 11,49 mln odsłon.
TVN.pl to jedyny serwis nadawcy telewizyjnego, gdzie w badaniu Gemius/PBI wydzielono kategorię stron o serialach i filmach. Na TVP.pl w ramach portalu działa też serwis VoD, w przypadku TVN funkcjonujący pod osobną marką Player.pl.
W zestawieniu są cztery witryny niezwiązane z większymi wydawcami ani nadawcami: naEkranie.pl, Imbd.com, Fdb.pl i Filmpolski.pl. Imbd.com to jedyny zagraniczny serwis na liście, natomiast naEkranie.pl ma zostać przejęty przez Grupę 4fun Media, witrynę wyceniono na 5,4 mln zł.
Na komputerach Filmweb.pl odwiedziło 4,43 mln internautów, którzy wykonali na stronie 79,39 mln odsłon i korzystali z niej średnio przez 12 minut i 32 sekundy.
Dłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 14 minut i 5 sekund - zanotował dział Cinema Eska.pl. Natomiast na Fdb.pl odwiedzjący spędzał średnio jedynie minutę i 21 sekund.
Film.onet.pl miał 1,92 mln użytkowników i 4,36 mln odsłon, a Teleshow.wp.pl - 1,72 mln użytkowników i 8,23 mln odsłon. Po więcej niż milion odwiedzających zanotowały jeszcze sekcje filmowe Interii i WP.pl oraz Światseriali.interia.pl.
Na smartfonach i tabletach Filmweb.pl zanotował 3,21 mln użytkowników, 53 mln odsłon oraz 9 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.
Na Światseriali.interia.pl i Cinema na Eska.pl internauci internauci spędzili średnio po ponad 7 minut. Ten pierwszy serwis przy 803,3 tys. użytkowników zanotował 6,42 mln odsłon. Natomiast Teleshow.wp.pl miał 6,46 mln odsłon przy 1,65 mln odwiedzających.
Filmweb.pl zyskał w skali roku 0,35 pkt proc. zasięgu i 13,5 mln odsłon (to odpowiednio 1,5 i 11,4 proc. w górę). Natomiast przeciętny czas korzystania ze strony zmalał o 48 sekund, czyli 5,8 proc.
Teleshow.wp.pl zanotował natomiast spadki o 0,49 pkt proc. zasięgu, 10,19 mln odsłon oraz minutę i 26 sekund średniego czasu korzystania (to 4,5, 41 i 15 proc. w dół). Procentowo jeszcze więcej stracił Film.wp.pl - 41,6 proc. zasięgu, 61,1 proc. odsłon oraz 46,9 proc. średniego czasu korzystania. Natomiast Film.onet.pl przy wzroście zasięgu o 1,68 pkt proc. (czyli 20 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 19,24 mln (69,7 proc.) i średniego czasu korzystania o 12 minut i 12 sekund (czyli 69,8 proc.). Sporo straciły też naEkranie.pl i Imdb.com.
Za to zasięg sekcji Cinema na Eska.pl wzrósł w skali roku o 122,1 proc. - z 1,45 do 3,22 proc. Ponadto witryna zyskała 522,7 tys. odsłon (to 74 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o 9,3 proc.
Z kolei Superseriale.se.pl zyskały w skali roku 0,5 pkt proc. zasięgu, 2,62 mln odsłon oraz 3 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 23,4, 110,7 i 110,3 proc. w górę). Spore wzrosty osiągnęły też Film.interia.pl i Światseriali.interia.pl.
Zaznaczmy, że w minionym kwartale nastąpił duży spadek frekwencji w polskich kinach - sprzedano łącznie 9,5 mln biletów, podczas gdy rok wcześniej było to 11,3 mln. Powodami były m.in. ciepła pogoda oraz rozpoczęte w połowie czerwca piłkarskie mistrzostwa świata. Ze względu na ten turniej przesunięto na później niektóre premiery.
Dołącz do dyskusji: Filmweb dominuje wśród serwisów o filmach i serialach. W dół sekcje WP, TVN.pl i naEkranie.pl