Pomponik zwiększył przewagę nad Pudelkiem, Plotek przed Plejadą
Liderem zasięgowym wśród witryn o tematyce show-biznesowej pozostaje Pomponik, wzrosła jego przewaga w tej statystyce nad Pudelkiem, który przyciąga internautów na ponad dwa razy dłużej. Mocno zmalała odwiedzalność działów show-biznesowych o2.pl i portalu Radia ZET.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Pomponika (Grupa Polsat-Interia), jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 7,53 mln użytkowników, spędzając średnio po równe 15 minut. Zasięg platformy wyniósł 25,47 proc. zasięgu.
Zajmujący drugie miejsce pod względem zasięgu Pudelek (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnął 6,06 mln internautów (co dało 20,52 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 32 minuty i 59 sekund. Poziom 6 mln użytkowników nieznacznie przekroczyły jeszcze dwie witryny. Plotek (Agora) zanotował 6,06 mln odwiedzających, 9 minut i 19 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 20,51 proc. zasięgu, a Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,02 mln użytkowników, 20,37 proc. zasięgu oraz 12 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Sekcję o tematyce show-biznesowej na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 4,72 mln internautów (15,97 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 18 sekund. Niżej w rankingu są analogiczne działy kilku innych portali ogólnotematycznych: na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taka sekcja zanotowała 3,51 mln użytkowników, 11,88 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 3,36 mln odwiedzających, 11,38 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 50 sekund przeciętnego czasu, a na portalu Radia ZET (Eurozet) - 3,11 mln użytkowników 10,54 proc. zasięgu oraz minutę i 59 sekund średniego czasu.
W zestawieniu jest jeszcze jedna witryna Grupy Wirtualna Polska - przejęty jesienią ub.r. Jastrząbpost.pl odwiedziło 3,56 mln internautów (12,05 proc. zasięgu), spędzając średnio po 4 minuty i 56 sekund. Natomiast Światgwiazd.pl (Iberion) przyciągnął 3,49 mln użytkowników (11,82 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 53 sekundy.
W porównaniu z lipcem Pomponik stracił 158,9 tys. użytkowników (2,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 8 sekund (0,9 proc.). Mimo to serwis zwiększył przewagę zasięgową nad Pudelkiem, na którym ubyło 509,2 tys. internautów (7,7 proc.), za to średni czas wydłużył się o minutę i 44 sekundy (5,5 proc.).
Podobnie jak w przypadku Pudelka zmieniły się wyniki dwóch innych witryn. Plotek zanotował spadek o 492,3 tys. użytkowników (7,5 proc.) i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 58 sekund (11,6 proc.), a Jastrząbpost.pl - spadek o 64,8 tys. internautów (1,8 proc.) i wzrost średniego czasu o 4 sekundy (1,4 proc.).
Plejada.pl jako jedyna w rankingu zyskała w obu statystykach: o 106,8 tys. użytkowników (1,8 proc.) i 52 sekundy (7,7 proc.) przeciętnego czasu spędzonego przez każdego. Natomiast w sekcji show-biznesowej Fakt.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 785,5 tys. (20 proc.) średni czas zmalał o 16 sekund (4,8 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W dolnej części zestawienia przeważają spadki. Na o2.pl sekcja show-biznesowa straciła 1,39 mln użytkowników (28,4 proc.) oraz minutę i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (37,1 proc.), na portalu Radia ZET - 2,94 mln internautów (48,5 proc.) i 56 sekund średniego czasu (32 proc.), a na WP.pl - 290 tys. użytkowników (7,9 proc.) oraz minutę i 34 sekundy średniego czasu (29 proc.).
Z kolei na Światgwiazd.pl ubyło 774,4 tys. internautów (18,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 14 sekund (5,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Pomponik zwiększył przewagę nad Pudelkiem, Plotek przed Plejadą