Ponad 420 godzin materiału wideo w Onet.tv
Onet.pl uruchomił serwis integrujący wszystkie materiały wideo dostępne w portalu w jednym miejscu. Obejrzeć je można za darmo w trybie na żądanie.
- Już dwa lata temu informacje tekstowe zaczęliśmy wzbogacać o materiały wideo. Rok później uruchomiliśmy największy w Europie serwis z teledyskami. Start platformy Onet.tv to kolejny krok – mówi Łukasz Wejchert, prezes Grupy Onet.pl SA. - O terminie premiery Onet.tv w dużym stopniu zadecydowali sami internauci. W ciągu zaledwie jednego kwartału, liczba pobranych plików multimedialnych z Onet.pl wzrosła o blisko 90 procent. W lutym tego roku odnotowaliśmy ponad 32 miliony pobrań, a w maju 2007 ponad 59 milionów – dodaje Wejchert.
Serwis dostępny pod adresem Onet.tv składa się z 7 kanałów tematycznych: Wiadomości, Sport, Muzyka, Film, Podróże, Styl Życia i kanał Edukacyjny, w których znalazły się programy i pojedyncze klipy wideo.
Oferta programowa obejmuje praktycznie cały wachlarz tematyczny znany z portalu Onet.pl: aktualne informacje polityczne i gospodarcze, wydarzenia sportowe, skróty meczów piłki nożnej, egzotyczne wyprawy i ciekawe podróże, naukę języków obcych, przeglądy najciekawszych filmów, zapowiedzi premier filmowych, światowe przeboje muzyczne i filmowe, najnowsze teledyski, animowane wideoklipy czy trendy w modzie.
Platforma Onet.tv skupia wszystkie multimedia portalu: m.in. relacje, reportaże, komentarze, filmy, teledyski, programy autorskie. Dostawcami materiałów multimedialnych są między innymi: Associated Press, TVN24 i Reuters, France 24, TVN Lingua, n-sport, TMT, Bullseye TV, Fashion TV, Podróże TV, MEG, United Pictures, Hollywood Reporter, 4fun.tv, Pilot Guides i Upside.
Dodatkowo w Onet.tv dostępne są produkcje własne, w tym m.in. relacje i wywiady na żywo z gwiazdami, program Internet24 o nowościach w globalnej sieci, a także programy autorskie gwiazd: Grzegorza Miecugowa, Karoliny Korwin-Piotrowskiej, Piotra Salaka, Ryszarda Czajkowskiego i Tomasza Lipińskiego.
Nad przygotowaniem materiałów do Onet.tv pracuje kilkunastoosobowa grupa pracowników redakcji serwisu, a także współpracownicy zewnętrzni. Pomaga im cała redakcja portalu. Projket podlega bezpośrednio Michałowi Bonarowskiemu, redaktorowi naczelnemu Onet.pl.
Całość, czyli 420 godzin materiałów wideo zgromadzonych na platformie, udostępniana jest w technologii „na żądanie”. To odbiorcy decydują kiedy, co i gdzie będą oglądać. Sami użytkownicy mogą tworzyć własną telewizję w oparciu o playlistę.
Serwis dostępny jest za darmo, ale są w nim reklamy. Obecnie w Onet.tv są oferowane następujące formy reklamowe: In-Stream VideoAd (film reklamowy emitowany w oknie odtwarzacza multimedialnego), sponsoring (umieszczenie identyfikacji graficznej sponsora na górnej i dolnej belce graficznej na wszystkich stronach serwisu) oraz box sponsorski statyczny i rozwijalny umieszczony na prawej nawigacji serwisu.
W najbliższym czasie w Onet.tv pojawią się kolejne premiery. Zawartość i funkcjonalność pierwszej wersji wortalu, będą ulegały nieustannym modyfikacjom, w oparciu o uwagi użytkowników.
Za jakiś pojawić się ma także możliwość dodawania własnych materiałów wideo przez użytkowników, ale wszystko odbywać się będzie z uporządkowaniem według obszarów tematycznych. – Nie będzie to taki worek do którego wszyscy wrzucają jakieś materiały. Narzędzie, które udostępnimy, pozwoli dodawać filmy do serwisów tematycznych i samemu je opisywać – tłumaczy nam Michał Bonarowski.
Jednak ostatecznie o tym, w których kanałach tematycznych znajdą się materiały dodawane przez użytkowników decydować będzie i redakcja i kwalifikowani użytkownicy, czyli np. aktywni uczestnicy dyskusji w Onet.tv.
Strona główna serwisu: http://www.onet.tv/
Dołącz do dyskusji: Ponad 420 godzin materiału wideo w Onet.tv