Ponad połowa rynku reklamy mobilnej dla Google i Facebooka
Google jest niekwestionowanym liderem pod względem przychodu na rynku reklamy w urządzeniach mobilnych. Dwucyfrowym udziałem może pochwalić się jeszcze tylko Facebook - wynika z danych firmy eMarketer.
Do Google należy obecnie 32,9 proc. udziału w wartym 30,45 miliarda dolarów rynku mobilnej reklamy w USA, co przekłada się na 10,02 miliarda dolarów. Drugi Facebook ma 19,4 proc. udziału (5,9 mld USD).
Daleko w tyle są takie firmy jak Twitter, Yahoo!, Apple, LinkedIn, Amazon czy Millennial Media.
Ponadto Google jest zdecydowanym liderem także jeśli chodzi o całkowite wpływy z reklam w przestrzeni cyfrowej. Według eMarketera, w tym roku gigant z Mountain View zdobędzie nieco ponad 40 proc. udziału w tym rynku, w porównaniu do 13,2 proc. dla Facebooka. Jednak w najbliższych dwóch latach Google ma stracić blisko 5 pkt. proc., na czym najbardziej ma zyskać Facebook, a także Twitter i inni mniejsi gracze.
Facebook dominuje nad rywalami, w tym nad Google, w kategorii reklam typu display. W tym roku jego przychód powinien tutaj sięgnąć 7,66 miliarda dolarów, przy wzroście rok do roku o 44,9 proc. Google jest tutaj trzecie, za Yahoo!
Dołącz do dyskusji: Ponad połowa rynku reklamy mobilnej dla Google i Facebooka