Spadki witryn z informacjami i publicystyką, Gazeta.pl przed Interią
Wśród platform informacyjno-publicystycznych liderem zasięgowym pozostaje WP.pl, a na nieco dłużej internautów przyciąga Onet. Część ruchu z TVN24.pl wydzielono do innych kategorii, znaczące spadki zanotowały m.in. witryna Polsat News, i.pl i sekcja informacyjno-publicystyczna o2.pl.
Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że kwietniu br. dział WP.pl z informacjami i publicystyką ogólnopolską (czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) odwiedziło 10,27 mln użytkowników, czyli 31,24 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 33 minuty i sekundę. Analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 9,02 mln użytkowników (co dało 27,44 proc. zasięgu), przeciętnie na 39 minut i sekundę.
Z pozostałych witryn w czołowej dziesiątce dwie nieznacznie przekroczyły pułap 20 minut średniego czasu korzystania. Na Interii (Grupa Polsat-Interia) dział informacyjno-publicystyczny zanotował 6,42 mln użytkowników, 19,52 proc. zasięgu oraz 21 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na TVN24.pl - 5,99 mln odwiedzających, 18,24 proc. zasięgu oraz 21 minut i 55 sekund przeciętnego czasu.
W zestawieniu są także sekcje innych portali horyzontalnych z informacjami i publicystyką ogólnopolską. Na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział miał 7,39 mln użytkowników, 22,47 proc. zasięgu oraz 9 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) - 6,54 mln internautów, 19,9 proc. zasięgu oraz 12 minut i 56 sekund średniego czasu a na portalu Radia ZET (Eurozet) - 6,25 mln użytkowników, 19,02 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 13 sekund przeciętnego czasu.
Goniec.pl (Iberion) odwiedziło 6,21 mln internautów (18,9 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 58 sekund. Witryna Polsat News (Grupa Polsat-Interia) przyciągnęła 5,95 mln użytkowników (18,11 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 47 sekund, a uruchomiamy jesienią ub.r. portal i.pl (Polska Press) zanotował 5,8 mln internautów, 17,63 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 37 sekund średniego czasu korzystania.
W porównaniu z marcem zmalała odwiedzalność zdecydowanej większości witryn z rankingu. Na WP.pl dział informacyjno-publicystyczny stracił 358,5 tys. użytkowników oraz 10 minut i 17 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (to odpowiednio 3,4 i 23,7 proc. w dół), na Onecie - 435 tys. internautów (4,6 proc.) oraz 6 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania (14,2 proc.), a na o2.pl - 780,7 tys. użytkowników (9,5 proc.) oraz minutę i 53 sekundy średniego czasu (16,8 proc.).
Sekcja TVN24.pl z informacjami i publicystyką ogólnopolską miała w kwietniu mniej o 2,55 mln użytkowników niż w marcu. Wynika to przede wszystkim z tego, że od kwietnia w ramach Mediapanelu wydzielono z niej do osobnych kategorii badania sekcję sportową (działającą w domenie Eurosport.tvn24.pl) oraz treści lokalne i regionalne. Wcześniej w kategorii informacji i publicystyki ogólnopolskiej klasyfikowano cały ruch z portalu z wyjątkiem sekcji z prognozą pogody.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na Gazeta.pl sekcja informacyjno-publicystyczna zanotowała spadek o 391,4 tys. użytkowników (5,6 proc.) oraz minutę i 40 sekund średniego czasu korzystania (11,4 proc.), na portalu Radia ZET - 338,6 tys. internautów (5,1 proc.) i 23 sekundy przeciętnego czasu (14,7 proc.), a na Interii - 172,8 tys. użytkowników (2,6 proc.) oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu (18 proc.).
Na witrynie Polsat News ubyło 740,5 tys. odwiedzających (11,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 35 sekund (10,9 proc.), a portal i.pl stracił 584,5 tys. internautów (9,2 proc.) i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,3 proc.).
Wzrost osiągnął jedynie Goniec.pl - liczba jego użytkowników zwiększyła się o 159,4 tys. (2,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył o 14 sekund (6,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Spadki witryn z informacjami i publicystyką, Gazeta.pl przed Interią