SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PPK będzie promowane pod hasłem „W sumie się opłaca!”, ruszył serwis MojePPK.pl

Ruszył serwis MojePPK.pl zawierający informacje o Pracowniczych Planach Kapitałowych. W zarządzie nadzorującej go spółki jest Małgorzata Smołkowska, wcześniej związana m.in. z Orange Polska i Avivą. W styczniu zacznie się kampania promująca PPK, będzie realizowana pod hasłem „W sumie się opłaca!”.

Serwis MojePPK.pl prezentuje szczegółowe informacje o Pracowniczych Planach Kapitałowych skierowane zarówno do pracodawców, jak i pracowników. Ci pierwsi mogą tam znaleźć m.in. zasady tworzenia programu, cele i opis jego funkcjonowania oraz dane o instytucjach finansowych oferujących PPK (w tym warunki umów o zarządzanie i prowadzenie PPK).

Natomiast dla parowników przeznaczono informacje o uprawnieniach i warunkach uczestnictwa. W przyszłości za pośrednictwem strony będzie także można na bieżąco sprawdzać stan swojego konta PPK.

- Dzisiaj uruchomiona została pierwsza odsłona Portalu PPK, który jest miejscem, gdzie można znaleźć rzetelne i sprawdzone informacje na temat PPK. Pełna wersja serwisu połączeniom z call center dla pracodawców i pracowników dostępna będzie za 3 miesiące - zapowiedział Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju. W zarządzie PFR za działania informujące o PPK odpowiada wiceprezes Bartosz Marczuk, który objął tę funkcję w listopadzie ub.r.

Serwisem MojePPK.pl zarządza PFR Portal PPK, spółka zależna Polskiego Funduszu Rozwoju. Jej prezesem jest Robert Zapotoczny, a członkiem zarządu - Małgorzata Smołkowska.

Zapotoczny jest związany z PFR od jesieni 2016 roku. Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor sprzedaży w Work Service, a także w ING, Pramerica i Signal Iduna. Natomiast Małgorzata Smołkowska przeszła do PFR w ub.r. Przedtem przez dwa lata była szefową dystrybucji w Orange Finance, a wcześniej przez 14 lat pracowała w grupie Aviva (m.in. jako dyrektor ds. jakości i wsparcia sprzedaży).

„W sumie się opłaca!” w kampanii

Pod koniec stycznia zacznie się kampania informująca o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Będzie prowadzona pod hasłem „W sumie się opłaca!”. Ma podkreślać kluczowe zalety PPK, takie jak to, że zgromadzone środki są prywatne i mogą być dziedziczone, że program jest dobrowolny, jego prostotę i przystępność, a także opłacalność (m.in. niskie koszty zarządzania).

- Jestem przekonany, że nasza kampania społeczna przyczyni się do przekonania jak największej liczby osób do długoterminowego oszczędzania celem zwiększenia swojego bezpieczeństwa finansowego - stwierdził Paweł Borys. - Hasło naszej kampanii brzmi: „W sumie się opłaca!”. Chcemy przez to pokazać, że oszczędzanie na cele emerytalne przy udziale pracodawcy i państwa jest potrzebne i korzystne dla pracowników oraz wzmacnia fundamenty rozwojowe sektora przedsiębiorstw, rynek kapitałowy i gospodarkę - dodał.

Działania informacyjne będą realizowane w telewizji, radiu oraz internecie. Ponadto zestaw materiałów informacyjnych zostanie wysłany do pracodawców przy udziale instytucji i organizacji branżowych.

W PPK oszczędzać będzie można od lipca br.

Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych jesienią ub.r. została przyjęta przez parlament i podpisana przez prezydenta, a 1 stycznia br. zaczęła obowiązywać. Zakłada, że pracownicy zatrudnieni na umowach o pracę będą mogli dobrowolnie oszczędzać z pensji na emeryturę.

Jakie będą zasady? Pracownik może przekazywać do PPK od 2 do 4 proc. wynagrodzenia (osoby najmniej zarabiające będą przekazywać 0,5 proc.), a jego pracodawca - dodatkową składkę wynoszącą od 1,5 proc. do 4 proc. wynagrodzenia. Z budżetu państwa co rok ma być dopłacane 240 zł, plus 240 zł na początek.

Środkami zgromadzonymi w PPK będą zarządzać TFI, zgodnie z wytycznymi określonymi w ustawie. Paweł Borys poinformował, że według wstępnych deklaracji ok. 20 instytucji finansowych będzie oferować PPK.

Od 1 lipca br. system PPK zacznie obowiązywać w firmach mających ponad 250 pracowników, od początku 2020 roku - w tych z minimum 50 pracownikami, a od lipca 2020 roku - w tych zatrudniających minimum 20 osób. Pozostałe podmioty, m.in. te z sektora publicznego, dołączą do systemu z początkiem 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: PPK będzie promowane pod hasłem „W sumie się opłaca!”, ruszył serwis MojePPK.pl

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan-Ko
Komu się opłaca? Założenia inwestycyjne PPK sprawiają, że zwykli, uczciwie pracujący Polacy będą wspierali swoim kapitałem głównie spółki Skarbu Państwa zarządzane przez nieudaczników obsadzonych przez PiS i wspieranych w dojeniu kasy przez pociotków, ciotki i asystentki. I oni będą sowicie wynagradzani. Więc faktycznie "W sumie się opłaca!". Dojnej zmianie.
0 0
odpowiedź
User
qwerty
Było OFE, jest PPK, być może za pare lat będzie to samo co zrobili z OFE, i zrobią kolejny twór.
Ja dziękuje, nie wchodze w to.
0 0
odpowiedź
User
Ale ro już było...
Ja to rozumiem tak: szukamy frajerów, którzy sfinansują nam ośmiorniczki oraz zatrudnianie tzw. "asystentek" za co najmniej 30 tysi na miesiąc
0 0
odpowiedź