SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prawie co drugi pracujący Polak nie zna wartości korporacyjnych swojej firmy

44 proc. pracujących Polaków nie wie czy firma, w której są zatrudnieni, posiada określone wartości korporacyjne. Jednocześnie blisko 3/4 uważa, że ich definiowanie jest przydatne - wynika z badania Ecco Network.

W ramach badania zgromadzono poglądy pracowników z Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii i Polski na temat postrzegania przez nich wartości korporacyjnych.

Okazuje się, że blisko 1/3 ankietowanych nie wie, czy ich pracodawcy mają zdefiniowane takie wartości. W Polsce odsetek ten wynosi 44 proc. Najwyższą świadomość w tym zakresie wykazują Szwajcarzy, spośród których 12 proc. nie było w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

W opinii zdecydowanej większości pracowników (83 proc.) definiowanie wartości przez firmę jest przydatne. Pogląd ten najsłabiej popierali pracownicy w Polsce (72 proc. pozytywnych odpowiedzi). Tymczasem we Francji i Szwajcarii odpowiednio 88 proc. i 96 proc. ankietowanych było przekonanych, że określanie wartości jest raczej lub zdecydowanie użyteczne.

Raport "Corporate Values Index 2013" został przygotowany przez międzynarodową sieć firm doradczych Ecco Network i opublikowany przez On Board PR Ecco Network pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz PKPP Lewiatan. Jest to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ostatniego roku w 13 krajach świata (Australia, Austria, Finlandia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, USA), obejmującego swym zasięgiem przedsiębiorstwa z 14 branż. W lutym 2012 r. przeprowadzono dodatkowych 3000 ankiet we Francji, Niemczech, Polsce, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Połowa ankietowanych należała do firm zatrudniających do 1000 pracowników, a połowa - ponad 1000 pracowników.

Dołącz do dyskusji: Prawie co drugi pracujący Polak nie zna wartości korporacyjnych swojej firmy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ela
tzw. "wartości" to przecież tylko puste słowa pr-owców i hr-owców, nie służące niczemu oprócz propagandy wewnętrznej i zewnętrznej.
Weźmy taki padający już Avon: niby firma dla kobiet, uczciwość postępowania i inne bla bla bla, a prezes wywalili za korupcję, natomiast większość pracownic po powrocie z macierzyńskiego jest zmuszana do odejścia z firmy. To są fakty, które można sprawić.
0 0
odpowiedź
User
hedonista oswiecony
dokładnie, bull shit i gadka szmatka do wstawiania łatwowiernym
0 0
odpowiedź